Σε πλήρη εξέλιξη οι εργασίες για τη γραμμή 4 του Μετρό Αθηνών

Σε πλήρη εξέλιξη οι εργασίες για τη γραμμή 4 του Μετρό Αθηνών

Το ΤΒΜ «Νίκη» έχει ήδη κατασκευάσει περίπου 1500 μέτρα σήραγγας, ξεκινώντας από το Φρέαρ ΤΒΜ Άλσος Βεΐκου και τοποθετείται στη μέση της διαδρομής μεταξύ των σταθμών Γαλάτσι και Ελικώνος.

Μετά τον σταθμό Ελικώνος, και αφού πραγματοποιηθούν οι απαραίτητες εργασίες συντήρησης, το ΤΒΜ αναμένεται να συνεχίσει την πορεία του προς τον Σταθμό Κυψέλη. Στη συνέχεια, θα κατευθυνθεί προς τους σταθμούς Δικαστήρια, Αλεξάνδρας και τους τρεις σημαντικούς σταθμούς Εξάρχεια, Ακαδημία και Κολωνάκι. Η ολοκλήρωση της πορείας προβλέπεται έως το τέλος του 2026, βγαίνοντας από το ειδικό φρέαρ Ευαγγελισμός.

Το δεύτερο ΤΒΜ «Αθηνά» έχει κατασκευάσει περίπου 3200 μέτρα σήραγγας και αναμένεται να φτάσει στη διαδρομή του μεταξύ των σταθμών Ιλίσια και Πανεπιστημιούπολη εντός του καλοκαιριού. Στη συνέχεια, θα κατευθυνθεί στους σταθμούς Καισαριανή και Ευαγγελισμός, με την ολοκλήρωση της πορείας του να προγραμματίζεται έως το τέλος του 2025 ή τις αρχές του 2026.

Για λόγους οικονομίας χρόνου, οι μετροπόντικες διέρχονται από τους μελλοντικούς σταθμούς χωρίς αυτοί να έχουν διανοιχθεί. Στον σταθμό Πανεπιστημιούπολη υπάρχει σε εξέλιξη αρχαιολογική έρευνα, ενώ στον σταθμό Γουδή ολοκληρώθηκαν οι αρχαιολογικές ανασκαφές και βρέθηκε ένας κεντρικός αγωγός της ΕΥΔΑΠ.

Στους 12 από τους 15 σταθμούς, οι εργασίες είναι σε εξέλιξη και πρόσφατα παραδόθηκαν στην ανάδοχο κοινοπραξία κατασκευής και οι σταθμοί Εξάρχεια και Ζωγράφου.

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, η ολοκλήρωση των έργων βάσει της συμβατικής υποχρέωσης ορίζεται στα τέλη του 2029.

Η επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό προς Ίλιον, μήκους περίπου 4 χλμ με 3 σταθμούς, είναι σε εξέλιξη. Παράλληλα, έχει ενταχθεί και η αναβάθμιση των αμαξοστασίων στον Ελαιώνα, με εκτιμώμενη έναρξη κατασκευής το 2027 και λειτουργίας το 2032.

Η Νέα Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας προγραμματίζεται να επεκταθεί και σε άλλες περιοχές, με το τμήμα «Γουδή-Λυκόβρυση» να έχει προτεραιότητα. Η γραμμή θα εξυπηρετεί το ΟΑΚΑ και τον εμπορικό πόλο της περιοχής, καθώς και τις μεταφορές των κατοίκων των Βορείων Προαστίων.

Το τρέχον σχέδιο ανάπτυξης περιλαμβάνει επεκτάσεις της Γραμμής 4, ενώ οι συνολικοί σταθμοί ανέρχονται σε 35 και το μήκος της γραμμής φτάνει τα 38,2 χλμ.

Στην Αθήνα, ο σχεδιασμός επεκτάσεων είναι αρμοδιότητα του ΟΑΣΑ, ο οποίος υλοποιεί τη συγκοινωνιακή μελέτη της Αττικής.

Μελετάται η επέκταση της Γραμμής 4 δυτικά και βόρεια, καθώς και η υπόγεια επέκταση της Γραμμής 1 προς Νέα Ερυθραία.

Loading

Play