Σιδηρόδρομοι σε κρίση

Σιδηρόδρομοι σε κρίση

Η συνεχής ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού στον σιδηρόδρομο επισημαίνει την ανάγκη άμεσων μεταρρυθμίσεων. Δεν έχει τέλος η ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού, το οποίο συνεχίζει να εμπιστεύεται τα τρένα για τις μετακινήσεις του. Η επιδημία βλαβών στις αμαξοστοιχίες, οι πυρκαγιές και οι δολιοφθορές στο δίκτυο αποτελούν συνεχείς προκλήσεις για την ασφάλεια των σιδηροδρομικών υπηρεσιών. Την ίδια στιγμή, η κυβέρνηση και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προβάλλουν ως σημαντική μεταρρύθμιση την εγκατάσταση συστήματος GPS στα τρένα, όπως και την επαναφορά κρίσιμων διαδικασιών ασφαλείας που είχαν εφαρμοστεί πριν από έξι χρόνια. Επιπλέον, παρατηρείται αδυναμία στην επιδιόρθωση των αμαξοστοιχιών, λόγω πλημμελούς συντήρησης και παλαιότητας των συρμών.

Μόλις την περασμένη Τετάρτη, αμαξοστοιχία που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Αθήνα με 190 επιβάτες ακινητοποιήθηκε λόγω βλάβης, απαιτώντας την αποστολή εφεδρικών μηχανών. Επιπλέον, στα τέσσερα πρώτα μήνες του 2025, καταγράφηκαν συνολικά 253 περιστατικά που επηρέασαν τη λειτουργία των προαστιακών και υπεραστικών δρομολογίων.

Η κατάσταση επιδεινώνεται με περιστατικά δολιοφθορών και κλοπών, αν και η ύπαρξη drones του ΟΣΕ δεν φαίνεται να αποτρέπει τους δράστες. Στο πρώτο τετράμηνο του έτους, οι πυρκαγιές στο σιδηροδρομικό δίκτυο ανήλθαν σε 62.

Σιδηροδρομικές πηγές συνδέουν τις συνεχείς βλάβες με την ακατάλληλη συντήρηση του τροχαίου υλικού, που είναι ευθύνη της ιταλικής Hellenic Train. Ενώ η κυβέρνηση διατείνεται ότι οι Ιταλοί θα προχωρήσουν στην προμήθεια νέων τρένων, αυτή η διαδικασία απαιτεί προετοιμασία και χρόνο, με την κατασκευή τους να απαιτεί επιπλέον καθυστερήσεις.

Κατά συνέπεια, οι Έλληνες φορολογούμενοι θα συνεχίσουν να καταβάλλουν 180 εκατ. ευρώ τον χρόνο για τη συντήρηση του σιδηροδρόμου, αλλά η επίτευξη ενός σύγχρονου και ασφαλούς δικτύου φαίνεται να απέχει τουλάχιστον μέχρι το 2027.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play