Τρεις στους δέκα Έλληνες προτιμούν να μιλούν για τα οικονομικά τους με AI αντί με ανθρώπους

Τρεις στους δέκα Έλληνες προτιμούν να μιλούν για τα οικονομικά τους με AI αντί με ανθρώπους

Πιο γρήγορα από τους Ευρωπαίους, οι Έλληνες «αγκαλιάζουν» την Τεχνητή Νοημοσύνη, αναγνωρίζοντας τις δυνατότητες που προσφέρει σε πολλούς τομείς της καταναλωτικής συμπεριφοράς. Η διαχείριση των οφειλών τους και γενικότερα η οικονομική τους κατάσταση είναι θέματα που φαίνεται πιο εύκολο να συζητηθούν μέσω AI, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Έκθεση Πληρωμών Καταναλωτών του Ομίλου Intrum για το 2025.

Η έκθεση καταγράφει αύξηση της εξοικείωσης με το AI καθώς και της εμπιστοσύνης των Ελλήνων καταναλωτών στις λύσεις που προκύπτουν από τη χρήση του, με το ποσοστό έγκαιρης αποπληρωμής των οφειλών τους να έχει αυξηθεί από το 45% το 2023 σε 67% το 2025. Το 34% των συμμετεχόντων στην έρευνα αισθάνεται πιο άνετα να μοιραστεί την οικονομική του κατάσταση με ένα AI bot παρά με άνθρωπο, ενώ το 38% δηλώνει ότι θα αισθανόταν ότι υπάρχει λιγότερη κριτική διάθεση αν συζητούσε για τις καθυστερημένες οφειλές του με ένα ρομπότ Τεχνητής Νοημοσύνης.

Σχεδόν 4 στους 10 πιστεύουν ότι το AI μπορεί να βοηθήσει στον περιορισμό προκαταλήψεων στις πρακτικές είσπραξης οφειλών, καθιστώντας τη διαδικασία δικαιότερη για όλους. Ο ένας στους τρεις Έλληνες δηλώνει επίσης ότι χρησιμοποιεί εργαλεία όπως το ChatGPT για την κατανόηση οικονομικών όρων, σε ποσοστό κοντά στο ευρωπαϊκό μέσο όρο.

Η ανησυχία για την επίδραση του AI στην ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων περιορίζεται, με το 23% των ερωτηθέντων να μην το θεωρεί σημείο προβληματισμού. Η έρευνα αποτυπώνει σημάδια μεγαλύτερης ωριμότητας στην καταναλωτική συμπεριφορά, καθώς μόνο το 25% δηλώνει ότι αγοράζει παρορμητικά, ενώ το 15% αναγνωρίζει ότι η πίεση από τα lifestyle πρότυπα στα social media το έχει οδηγήσει σε αγορές και πρόσθετες οφειλές, υπενθυμίζοντας την ισχυρή επίδραση που ασκεί το ψηφιακό περιβάλλον στις οικονομικές επιλογές.

Όπως επισημαίνεται στην έκθεση, η ευρωπαϊκή οικονομία παρουσιάζει δειλά σημάδια βελτίωσης, αν και η ανάκαμψη παραμένει άνιση. Οι Ευρωπαίοι καταναλωτές εμφανίζουν αυξανόμενη οικονομική αυτοπεποίθηση, αλλά εξακολουθούν να ανησυχούν για τη σταθερότητα της οικονομίας. Η αγορά εργασίας της Ευρώπης παραμένει ισχυρή, με υψηλό ποσοστό απασχόλησης, ωστόσο υπάρχουν ενδείξεις επιβράδυνσης.

Οι προοπτικές για το 2025 είναι συγκρατημένα αισιόδοξες: αν ο πληθωρισμός συνεχίσει να υποχωρεί και οι μισθοί διατηρηθούν σε ανοδική πορεία, η κατανάλωση στην Ευρώπη θα ενισχυθεί. Ωστόσο, η ανάκαμψη παραμένει εύθραυστη και εξαρτάται από διεθνείς εξελίξεις και οικονομικές πολιτικές.

Η Ευρωπαϊκή Έκθεση Πληρωμών Καταναλωτών 2025 αποτυπώνει τις απαντήσεις που δόθηκαν από περισσότερους από 20.000 ερωτηθέντες σε 20 ευρωπαϊκές χώρες.

ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ EPA/JAGADEESH NV

Loading

Play