Με την ολοκλήρωση των εξετάσεων των μαθημάτων γενικής παιδείας και προσανατολισμού, οι υποψήφιοι των ΓΕΛ αναμένουν τις ανακοινώσεις των βαθμολογιών, οι οποίες υπολογίζεται να γίνουν στα τέλη Ιουνίου. Μαζί με τις βαθμολογίες, αναμένονται και επιπλέον στατιστικά στοιχεία, τα οποία θα διευκολύνουν την εκτίμηση των φετινών βάσεων εισαγωγής.
Ειδικότερα, ο αριθμός των υποψηφίων που συμμετείχαν στις Πανελλαδικές, καθώς και ο καταμερισμός τους στα επιστημονικά πεδία, είναι δύο βασικά στοιχεία που λείπουν ακόμη από την εικόνα.
«Η γενικότερη αίσθηση είναι ότι για το 1ο, 2ο και 3ο Επιστημονικό Πεδίο δεν αναμένονται ιδιαίτερες διακυμάνσεις στη μέση επίδοση των υποψηφίων, οι οποίες καθορίζουν το όριο της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής», δήλωσε ο Γιώργος Χατζητέγας, εκπαιδευτικός και αναλυτής. Ο λόγος είναι ότι οι υποψήφιοι έρχονται αντιμέτωποι με επαναλαμβανόμενη θεματολογία και ανάλογης δυσκολίας μαθήματα.
Αναλυτικότερα, η εκτίμηση που έκανε ο κ. Χατζητέγας για το 1ο Επιστημονικό Πεδίο, των Ανθρωπιστικών Σπουδών, είναι ότι η μέση επίδοση των υποψηφίων δεν θα παρουσιάσει ιδιαίτερη διακύμανση, άρα ούτε και το όριο της ΕΒΕ, γεγονός που σημαίνει ότι και οι βάσεις εισαγωγής στα τμήματα του πεδίου δεν θα έχουν σημαντικές αλλαγές.
Όσον αφορά στο 2ο και το 3ο Επιστημονικό Πεδίο, Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας αντιστοίχως, ο κ. Χατζητέγας παρατήρησε ότι εκεί παρατηρούνται οι υψηλότερες επιδόσεις σε μέσο όρο, ενώ οι υποψήφιοι έρχονται αντιμέτωποι με τα δυσκολότερα μαθήματα, όπως Μαθηματικά, Βιολογία, Χημεία και Φυσική.
Υπογράμμισε, δε, ότι στα δυο αυτά πεδία παρατηρούνται και οι πιο μεγάλες αδικίες, λόγω της εφαρμογής της ΕΒΕ, καθώς όπως σημείωσε, «ένας μαθητής που γράφει 10 στα 20 έχει πολλές πιθανότητες να μείνει εκτός ΑΕΙ, χωρίς η βαθμολογία του να αντικατοπτρίζει την προσπάθειά του». Παράλληλα, παρατηρούνται κενές θέσεις σε τμήματα ακόμα και των κεντρικών πανεπιστημίων.
Αναφορικά με το 4ο Επιστημονικό Πεδίο, Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, οι επιδόσεις φαίνεται να είναι καλύτερες σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Οι καλύτερες επιδόσεις που διαφαίνονται, σε συνδυασμό με την αύξηση του αριθμού των υποψηφίων, δείχνουν ότι είναι πιθανή μία άνοδος των βάσεων στα τμήματα του 4ου Πεδίου.
Επιπλέον, ο κ. Χατζητέγας εκτίμησε ότι περίπου το 1/3 των υποψηφίων από τα ΓΕΛ και το 55% από τα ΕΠΑΛ θα μείνουν εκτός ΑΕΙ, λόγω της εφαρμογής της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.
Η ανακοίνωση των βαθμολογιών, πιθανότατα συνοδευόμενη από τα επίσημα στατιστικά των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2025, αναμένεται στα τέλη Ιουνίου. Στη συνέχεια, η διαδικασία συμπλήρωσης των Μηχανογραφικών Δελτίων θα ολοκληρωθεί το πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιουλίου, ώστε οι βάσεις εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση να ανακοινωθούν έως το τέλος του μήνα.
Με το μάθημα των Ισπανικών θα αρχίσουν οι εξετάσεις των Ειδικών Μαθημάτων, από το ερχόμενο Σάββατο 14 Ιουνίου 2025, και θα διεξάγονται έως τις 25 Ιουνίου 2025.
Την Παρασκευή 13 Ιουνίου 2025 θα ολοκληρωθούν οι προαγωγικές εξετάσεις για την Α’ και Β’ λυκείου.
Ολοκληρώνεται την ερχόμενη εβδομάδα η σχολική χρονιά για τα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία, καθώς το τελευταίο κουδούνι θα χτυπήσει την Παρασκευή 13 Ιουνίου 2025.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ