Namaste: Είναι σωστός ο χαιρετισμός μετά από μάθημα γιόγκα;

Namaste: Είναι σωστός ο χαιρετισμός μετά από μάθημα γιόγκα;

Στο τέλος σχεδόν κάθε μαθήματος γιόγκα στη Δύση, οι συμμετέχοντες ενώνουν τις παλάμες τους μπροστά στο στήθος και λένε namaste. Αυτή η χειρονομία έχει γίνει σύμβολο σεβασμού και ευγνωμοσύνης, αλλά εγείρει ερωτήματα σχετικά με την πολιτισμική της προέλευση και την ερμηνεία της.

Η συζήτηση για το namaste έχει ανοίξει έναν ευρύτερο διάλογο γύρω από την πολιτισμική οικειοποίηση και την εξέλιξη της γλώσσας. Ο Τζέρεμι Ντέιβιντ Ένγκελς, καθηγητής Επικοινωνίας, αναλύει την έννοια του χαιρετισμού, υποστηρίζοντας ότι η χρήση του στο τέλος ενός μαθήματος γιόγκα δεν συνιστά πολιτισμική οικειοποίηση.

Η λέξη namaste προέρχεται από τα σανσκριτικά και σημαίνει κυριολεκτικά ‘υποκλίνομαι σε εσένα’. Η διάδοσή της στη Δύση ξεκίνησε τη δεκαετία του 1960, σε μια εποχή που το ενδιαφέρον για την ανατολική φιλοσοφία και τη γιόγκα αυξανόταν. Στη δυτική κουλτούρα, το namaste απέκτησε μια πνευματική διάσταση, συνδεόμενο με τη φράση: ‘Το θείο μέσα μου υποκλίνεται στο θείο μέσα σου’.

Η χρήση του namaste έχει επικριθεί, καθώς πολλοί υποστηρίζουν ότι στη σύγχρονη Ινδία χρησιμοποιείται ως απλός χαιρετισμός. Ωστόσο, οι ειδικοί, όπως ο Σουάμι Τατβαμαγιανάντα, θεωρούν ότι δεν υπάρχει πρόβλημα με τη χρήση του από τους Δυτικούς, καθώς δεν είναι ιερός όρος και δεν ανήκει σε συγκεκριμένο θρησκευτικό πλαίσιο.

Ο Ένγκελς καταλήγει ότι το namaste δεν είναι απλώς ένας χαιρετισμός, αλλά μια υπενθύμιση της κοινής ανθρώπινης αξίας. Σε μια εποχή κοινωνικού διχασμού, η χρήση του μπορεί να ενισχύσει την αίσθηση σύνδεσης και αλληλοσεβασμού μεταξύ των ανθρώπων.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play