Ο Αμερικανός αλπινιστής Τάιλερ Άντριους πέτυχε σήμερα μια εντυπωσιακή επίδοση, καταρρίπτοντας το ρεκόρ της ταχύτερης ανάβασης στο Έβερεστ με οξυγόνο, ολοκληρώνοντας τη διαδρομή από τον καταυλισμό βάσης (5.364 μέτρα) στην κορυφή (8.848 μέτρα) σε λιγότερο από 10 ώρες.
Σύμφωνα με την ομάδα του, έφθασε στην κορυφή μέσα σε μόλις 9 ώρες και 55 λεπτά, όπως δήλωσε ο σέρπα Ντέιβιντ Στίβεν, υπεύθυνος της Asia Trekking, που διοργάνωσε την αποστολή.
Το προηγούμενο ρεκόρ κατείχε ο Νεπαλέζος σέρπα Λάκπα Γκέλου, ο οποίος το 2003 είχε φτάσει στην κορυφή σε 10 ώρες και 56 λεπτά. Ο Τάιλερ Άντριους, 36 ετών, ολοκλήρωσε την ανάβαση μόνος του, με τη βοήθεια δύο οδηγών που του παρείχαν οξυγόνο, νερό και εξοπλισμό κατά τη διάρκεια της διαδρομής.
Φέτος, περισσότεροι από 950 ορειβάτες έχουν καταφέρει να φτάσουν στην υψηλότερη κορυφή του κόσμου κατά την εαρινή περίοδο ανάβασης, με τον αριθμό αυτό να πλησιάζει σε επίπεδα ρεκόρ, λόγω των ευνοϊκών καιρικών συνθηκών.
Σύμφωνα με το βιβλίο ρεκόρ Γκίνες, το 2019 είχε καταγραφεί ο μεγαλύτερος αριθμός αναβάσεων στο Έβερεστ σε μία μόνο περίοδο, με 872 αναβάσεις. Φέτος, αρκετά ρεκόρ έχουν καταρριφθεί, όπως αυτό του μεγαλύτερου αριθμού αναβάσεων σε ένα μόνο ταξίδι, με 275 αναβάσεις στις 21 Μαΐου.
Ωστόσο, η φετινή σεζόν έχει και σκοτεινές πλευρές, καθώς πέντε ορειβάτες, δύο Ινδοί και τρεις Νεπαλέζοι, έχασαν τη ζωή τους στις πλαγιές του Έβερεστ, με το 2023 να είναι η χρονιά με τα περισσότερα θύματα, καθώς 18 άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους.
![]()

