(ΚΩΣΤΑΣ ΤΖΟΥΜΑΣ/EUROKINISSI)

«Ανάσα» για τον εμπορικό κόσμο η περίοδος των εορτών – Πότε ξεκινούν οι χειμερινές εκπτώσεις

Ο μεγαλύτερος τζίρος σημειώθηκε την τελευταία εβδομάδα και αφού δόθηκε το δώρο των Χριστουγέννων.

Η φετινή εορταστική περίοδος φέρνει χαμόγελα στον τομέα του εμπορίου, ζωντανεύοντας ξανά την ατμόσφαιρα που υπήρχε πριν από την οικονομική κρίση. Παρά το γεγονός ότι η ακρίβεια στα τρόφιμα αφαιρεί ένα σημαντικό μέρος του διαθέσιμου εισοδήματος, οι καταναλωτές εμφανίζουν αυξημένο ενδιαφέρον για τις αγορές.

propoli

Παράλληλα, αυτήν τη στιγμλη όλα τα βλέμματα στρέφονται προς τις εκπτώσεις που ξεκινούν την προσεχή Δευτέρα. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, αναμένεται να είναι μία περίοδος ευνοϊκή για την αγορά, επαναφέροντας τις θετικές τάσεις που χαρακτήριζαν το παρελθόν.

Τα πρώτα στοιχεία δείχνουν ότι οι καταναλωτές προτίμησαν τα μεγάλα καταστήματα εις βάρος των παραδοσιακών καταστημάτων. Όπως δηλώνει ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς Βασίλης Κορκίδης στο ΑΠΕ – ΜΠΕ «η πρόβλεψη για τον τζίρο του λιανεμπορίου τον φετινό Δεκέμβριο πως θα ξεπεράσει τα περυσινά 3,83 δισ. ευρώ και θα κινηθεί πάνω από τα 4 δισ. ευρώ φαίνεται πως τελικά θα πραγματοποιηθεί, ενώ οι προτιμήσεις των καταναλωτών για τα δώρα παρέμειναν οι ίδιες, με την ένδυση και υπόδηση στη κορυφή, τα δώρα, τα παιχνίδια και τα καλλυντικά να ακολουθούν».


Ωστόσο για το σύνολο του έτους όλα δείχνουν ότι μέρος της αύξησης θα «φαγωθεί» από τον πληθωρισμό. Σύμφωνα με τον Β. Κορκίδη «το 2023 εκτιμάται πως για το ελληνικό λιανεμπόριο θα ολοκληρωθεί με μονοψήφια αύξηση, που μάλιστα σε μεγάλο βαθμό είναι πληθωριστική και δεν συνεπάγεται αντίστοιχη αύξηση της πραγματικής κατανάλωσης».

Επικαλούμενος μάλιστα τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ ο Β. Κορκίδης, σημειώνει ότι «κερδισμένες είναι οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις του κλάδου έναντι των μικρότερων, µε την πληθωριστική κρίση να προκαλεί στην πραγματικότητα διεύρυνση του χάσματος μεταξύ τους, δεδομένου ότι οι μεγάλοι μπορούν να ασκήσουν πιο εκτεταμένη πολιτική προσφορών. Συγκεκριμένα, ο τζίρος των πολύ μικρών εμπορικών επιχειρήσεων ανά τρίμηνο αυξάνεται στα επίπεδα του 2%, ενώ των μεσαίων άνω του 4%».

Σε ότι αφορά την εορταστική περίοδο όλα δείχνουν ότι ο μεγαλύτερος τζίρος σημειώθηκε την τελευταία εβδομάδα και αφού δόθηκε το δώρο των Χριστουγέννων, η χορήγηση επιδομάτων, καθώς και η πληρωμή συντάξεων και των μισθών για τους δημοσίους υπαλλήλους. Σε κάποιες περιοχές μάλιστα η κίνησης θύμισε παλιές εποχές, όταν οι δρόμοι και τα καταστήματα ήταν γεμάτα κόσμο. Αυτό μάλιστα που λένε οι επιχειρηματίες είναι ο κόσμος εφέτος είχε μεγάλη διάθεση για ψώνια.

Την Δευτέρα 8 Ιανουαρίου αρχίζουν οι χειμερινές εκπτώσεις για το 2024, βάσει του νομοσχεδίου του υπουργείου Ανάπτυξης που τοποθετεί την έναρξή τους την δεύτερη Δευτέρα του έτους, ενώ ολοκληρώνονται στις 29 Φεβρουαρίου.

Τα καταστήματα προβλέπεται να παραμείνουν ανοιχτά την πρώτη Κυριακή των χειμερινών εκπτώσεων, δηλαδή στις 14 Ιανουαρίου, με προτεινόμενο ωράριο από τις 11 έως τις 18:00.

Τα σουπερμάρκετ δεν ακολουθούν το λιανεμπόριο, ειδικά στις εκπτωτικές περιόδους, σε ό,τι αφορά το άνοιγμα των καταστημάτων τους, ενώ στις εορταστικές περιόδους Πάσχα, Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά ανοίγουν κανονικά.

Δείτε επίσηςΑκρίβεια: «Ποδαρικό» με νέες ανατιμήσεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ κάνει το 2024

Loading