«Το κράτος οφείλει να τίθεται στην υπηρεσία του πολίτη και όχι του υπαλλήλου του», τόνισε ο πρωθυπουργός.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης σε εκδήλωση στο Μέγαρο Μαξίμου για την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης δημόσιων υπηρεσιών από του πολίτες, τόνισε: «Τώρα είναι στο δικό μας χέρι τα αποτελέσματα αυτής της μεγάλης έρευνας να μετουσιωθούν ουσιαστικά σε δράσεις που θα αναβαθμίζουν τις κρατικές υπηρεσίες αλλά και υποχρέωση των δημάρχων να λάβουν πολύ σοβαρά υπόψη τους αυτά τα οποία μας είπαν οι πολίτες. Και φυσικά με αυτόν τον τρόπο να χτίσουμε πιο ισχυρούς δεσμούς, σχέσεις εμπιστοσύνης μεταξύ της πολιτείας -σε όλα τα επίπεδα- και των πολιτών»
«Όλα αυτά είχαν και έχουν έναν και μόνο στόχο: πώς το Δημόσιο θα γίνεται όλο και καλύτερο»
Συγκεκριμένα ο κ. Μητσοτάκης σημείωσε στην αρχή της ομιλίας του ότι «πριν από έναν μήνα ανακοινώσαμε εδώ την απόφασή μας να δώσουμε για πρώτη φορά στους πολίτες τη δυνατότητα να αξιολογήσουν τις υπηρεσίες τόσο του κεντρικού κράτους όσο και της Αυτοδιοίκησης. Να πει δηλαδή τη γνώμη του πολίτης, να βαθμολογήσει ο ίδιος την εξυπηρέτηση που έχει στην καθημερινότητά του. Από τις συγκοινωνίες, τα σχολεία, την καθαριότητα στη γειτονιά του, τα πεζοδρόμια, την προσβασιμότητα των αναπήρων συμπολιτών μας, μέχρι τη λειτουργία κεντρικών υπηρεσιών του κράτους, του ΕΦΚΑ, της ΑΑΔΕ, του Κτηματολογίου. Και όλα αυτά είχαν και έχουν έναν και μόνο στόχο: πώς το Δημόσιο θα γίνεται όλο και καλύτερο. Και πράγματι, μέσα σε λίγες εβδομάδες, με μία ανταπόκριση που νομίζω ότι, κύριε Υπουργέ, ξεπέρασε και τις δικές μας προσδοκίες 65.000 πολίτες, γυναίκες και άνδρες, πήραν μέρος ουσιαστικά στην μεγαλύτερη δημοσκόπηση, η οποία έγινε ποτέ. Ένας καθρέφτης της πραγματικότητας, όπως όντως τη βιώνει ο πολίτης[…]».
«Όσοι αρνούνται τη μέτρηση και την αξιολόγηση, ουσιαστικά αρνούνται και να λογοδοτήσουν στους πολίτες για τα πεπραγμένα τους»
Σε άλλο σημείο ο πρωθυπουργός είπε «Και εδώ θα το ξαναπώ πολύ με πολύ μεγάλη σαφήνεια ότι όσοι αρνούνται τη μέτρηση και την αξιολόγηση στις διάφορες δομές του Δημοσίου, ουσιαστικά αρνούνται και να λογοδοτήσουν στους πολίτες για τα πεπραγμένα τους. Και βέβαια ζητούν και να μην ελέγχονται για αυτά, αλλά το κράτος οφείλει να τίθεται στην υπηρεσία του πολίτη και όχι του υπαλλήλου του[…]».
«Αναμένεται δραστική παρέμβαση για τις άδειες δόμησης»
Επίσης, ο Κυριάκος Μητσοτάκης είπε «να κάνω μια ειδική αναφορά στις τοπικές υπηρεσίες δόμησης. Παίρνουν χαμηλό βαθμό. Αυτό μας προβληματίζει ιδιαίτερα. Παίρνουν ακόμα πιο χαμηλό βαθμό εκεί που υπάρχουν. Προφανώς ενδείξεις και αποδείξεις πια παράνομων αδειοδοτήσεων τοπικών κυκλωμάτων. Όμως αναμένεται μια δραστική παρέμβαση από πλευράς κυβέρνησης και του αρμόδιου υπουργείου για τον τρόπο με τον οποίο εκδίδονται πια οι άδειες δόμησης.
Νομίζω το σύστημα αυτό έχει φτάσει πια στα όριά του και πρέπει να αναμορφωθεί με τρόπο πολύ πιο δραστικό[…]».
«Κοιταχτήκαμε στον καθρέφτη με θάρρος και με ειλικρίνεια. Είδαμε πράγματα που μας αρέσουν, είδαμε και πράγματα που δεν μας αρέσουν και το χρέος μας είναι να ασχοληθούμε πρωτίστως με τα δεύτερα» κατέληξε ο πρωθυπουργός.
Θ. Λιβάνιος: «Η πρώτη φορά που το Δημόσιο κοίταξε στον καθρέφτη και ζήτησε τη γνώμη των πολιτών»
Όπως είπε ο υπουργός Εσωτερικών, Θοδωρής Λιβάνιος, «συμμετείχαν σχεδόν 65.000 πολίτες. Η έρευνα ήταν ανοιχτή για 26 ημέρες. Ο αριθμός κρίνεται πάρα πολύ ικανοποιητικός, δεδομένου ότι είναι για πρώτη φορά η εφαρμογή της συγκεκριμένης διαδικασίας[…] Από τους πολίτες ζητήθηκε να αξιολογήσουν κρατικές υπηρεσίες όπως την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, τον ΕΦΚΑ, τη ΔΥΠΑ, αλλά και ψηφιακές υπηρεσίες του κεντρικού κράτους όπως ψηφιακές υπηρεσίες της ΑΑΔΕ, ψηφιακές υπηρεσίες του Κτηματολογίου καθώς και δύο πολύ δημοφιλείς εφαρμογές: την ηλεκτρονική συνταγογράφηση και το My Health, το οποίο πρόσφατα μάλιστα αναβαθμίστηκε».
Αποτελέσματα της αξιολόγησης δημοσίων υπηρεσιών για τον Μάιο του 2025 – Πολύ υψηλές βαθμολογίες στο gov.gr
«Αναλύοντας γεωγραφικά την κατανομή του Εθνικού Κτηματολογίου, είδαμε ότι υπάρχει χαμηλότερη βαθμολογία σε δύο περιπτώσεις» είπε ανάμεσα σε άλλα ο κ. Λιβάνιος και συμπλήρωσε «εκεί που υπάρχει καθυστέρηση στην κτηματογράφηση στην Κέρκυρα για παράδειγμα ή εκεί που υπάρχουν σημαντικές εκκρεμότητες, όπως η Ανατολική Αττική, το Ηράκλειο, η Ρόδος με τον Κτηματολογικό Κανονισμό Δωδεκανήσου, εκεί πράγματι οι πολίτες έδωσαν τις χαμηλότερες αξιολογήσεις.
Στις Διευθύνσεις Αλλοδαπών, γεωγραφικά έχει πολύ ενδιαφέρον εκεί που είναι ανάγκη για εποχιακό προσωπικό και ιδίως περιοχές υψηλής τουριστικής ανάπτυξης και εκεί που υπάρχει ανάγκη για εργάτες γης, η Ηλεία για παράδειγμα, τα Δωδεκάνησα, η Κρήτη, εκεί παρατηρούνται οι χαμηλότερες βαθμολογίες και επιβεβαιώνει την άμεση συσχέτιση του φόρτου εργασίας μιας υπηρεσίας με την αξιολόγηση που λαμβάνει από τους πολίτες».
Και στο κομμάτι των αστικών συγκοινωνιών η λέξη κλειδί είναι μετρό, είπε ο κ. Λιβάνιιος και εξήγησε «όπου υπάρχει μέτρο είναι αυξημένη η ικανοποίηση και μάλιστα επισημαίνω τις περιοχές της Αγίας Βαρβάρας, του Κορυδαλλού, που πρόσφατα σχετικά ανοίξανε μετρό, όπως και το Ελληνικό που είναι λίγο πιο παλιός σταθμός, όπου εκεί που υπάρχει πρόσβαση σε μετρό υπάρχει αυξημένη αξιολόγηση, αυξημένη βαθμολογία[…]».
Αναφερόμενος στις ψηφιακές υπηρεσίες των κρατικών φορέων είπε ότι πήραν 7,5 ΑΑΔΕ, 6,1 το Εθνικό Κτηματολόγιο,η ηλεκτρονική συνταγογράφηση 8,5 και 7,6 το MyHealth. «Το ενδιαφέρον είναι ότι σχεδόν σε όλες τις ηλικίες υπάρχει υψηλή βαθμολογία[…] Ειδικά για την ηλεκτρονική συνταγογράφηση στους 65+ συγκεντρώνει βαθμολογία 8,7[…]» είπε ακόμα ο υπουργός Εσωτερικών.
Η αξιολόγηση του gov.gr είναι αρκετά υψηλή ανέφερε ακόμα ο Θοδωρής Λιβάνιος και τόνισε ότι η υπεύθυνη δήλωση αγγίζει το 9, το αντίγραφο ποινικού μητρώου 8,8, το Εθνικό Μητρώο Ζώων Συντροφιάς 7,7 τα ραντεβού για έκδοση ταυτότητας 7,3 και μάλιστα η χαμηλότερη βαθμολογία σε αυτό είχε να κάνει με την καθυστέρηση, με τη δυσκολία να βρουν σύντομα ραντεβού.
Για την αξιολόγηση των Δήμων σημείωσε μεταξύ άλλων «Δεν έχουν καλές αξιολογήσεις οι Δήμοι μέσα στα μεγάλα αστικά κέντρα που υπάρχει δυσκολία στον χώρο στάθμευσης.Ο μέσος όρος είναι 3. Χρειάζεται να δουλέψουμε πάνω για τους πάνω στο ζήτημα των χώρων στάθμευσης. Δημοτικά Ιατρεία τα οποία μπορεί να είναι και Κέντρα Υγείας: 5,9 Τύρναβος 5,7 η Γλυφάδα 5,6[…]».
Κλείνοντας ο κ. Λιβάνιος είπε ότι «είναι η πρώτη φορά που το Δημόσιο κοίταξε στον καθρέφτη και ζήτησε τη γνώμη των πολιτών. Δεν φοβήθηκε να ρωτήσει, δεν προσπάθησε να ωραιοποιήσει την κατάσταση. Όταν έχουμε επίγνωση και αξιολόγηση πραγματικότητας, μπορούμε να χαράξουμε τις κατάλληλες δράσεις προκειμένου να βελτιώσουμε την καθημερινότητα όλων μας».
Β. Χαραλαμπογιάννη: «Στόχος ένα ψηφιακό αποτελεσματικό, ανθρωποκεντρικό Δημόσιο»
Από την πλευρά της η υφυπουργός Εσωτερικών Βιβή Χαραλαμπογιάννη ανέφερε ότι «Όλες αυτές οι δράσεις που έχουμε υλοποιήσει ήδη, όπως αυτές που παρουσιάστηκαν, αλλά και αυτές οι οποίες έχουν σχεδιαστεί και δρομολογούνται όπως είναι η αξιολόγηση των πολιτών για τις παρεχόμενες υπηρεσίες στην υγεία[…] συνδέονται άμεσα μεταξύ τους και αλληλοτροφοδοτούνται[…] Για μεγαλύτερη λογοδοσία και με έναν τελικό στόχο ένα ψηφιακό αποτελεσματικό, ανθρωποκεντρικό Δημόσιο, το οποίο δεν αποτελεί εμπόδιο στον πολίτη, αλλά σύμμαχο του στην ανάπτυξη της πραγματικής οικονομίας, στην ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής, στην υποδοχή νέων επενδύσεων και στην υποστήριξη του νέου παραγωγικού μοντέλου της χώρας».