Ψηφιακό πελατολόγιο: Τι καταγγέλλουν τα συνεργεία αυτοκινήτων στην POLITIC – Κινητοποιήσεις και απεργία διαρκείας σε όλη τη χώρα

Ψηφιακό πελατολόγιο: Τι καταγγέλλουν τα συνεργεία αυτοκινήτων στην POLITIC – Κινητοποιήσεις και απεργία διαρκείας σε όλη τη χώρα

«Η εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου αποσκοπεί αποκλειστικά στον έλεγχο και την επιβολή προστίμων», τονίζει ο πρόεδρος του Συλλόγου Πτυχιούχων Μηχανικών Αυτοκινήτων Θεσσαλονίκης.

Η κυβέρνηση παραμένει σταθερή στην εφαρμογή της νέας ρύθμισης, η οποία προβλέπει την υποχρεωτική ψηφιακή καταγραφή κάθε εισόδου οχήματος και κάθε μορφής τεχνικής εργασίας – ακόμα και αν πρόκειται για σύντομη ή επείγουσα επέμβαση – μέσω ειδικής ηλεκτρονικής πλατφόρμας που ενεργοποιείται από την 1η Ιουλίου. Η υποχρέωση αυτή ισχύει για όλα τα συνεργεία, ανεξαρτήτως μεγέθους ή επιπέδου τεχνολογικού εξοπλισμού.

Παράλληλα, οι ιδιοκτήτες εκφράζουν έντονο προβληματισμό σχετικά με τη δυνατότητα αυτόματης αξιοποίησης των καταγεγραμμένων δεδομένων από την ΑΑΔΕ, επισημαίνοντας τον κίνδυνο επιβολής προστίμων χωρίς ουσιαστική αιτία – ακόμη και για τυπικά λάθη ή μικροπαραλείψεις, «ακόμα και αν δεν υπάρχει φορολογική απώλεια».

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Πτυχιούχων Μηχανικών Αυτοκινήτων Θεσσαλονίκης, κ. Αναστάσιος Σταυρίδης, μίλησε στην POLITIC για τις σοβαρές επιπτώσεις που επιφέρει η εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου της ΑΑΔΕ στα μικρά συνεργεία αυτοκινήτων. Καταγγέλλει την απουσία διαβούλευσης, τα λειτουργικά προβλήματα της πλατφόρμας και το βάρος που καλούνται να σηκώσουν οι επαγγελματίες, ενώ κάνει λόγο για καθαρά εισπρακτικούς σκοπούς πίσω από το μέτρο.

Αναλυτικά, δήλωσε:

«Οι επιπτώσεις από την εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου είναι ξεκάθαρα θέμα ελέγχου και είσπραξης. Δεν έχει καμία άλλη ουσιαστική σημασία. Ο μόνος λόγος ύπαρξής του είναι να μας ελέγχουν και, μέσα στην πίεση και το τρέξιμο της καθημερινότητας, να οδηγηθούμε σε λάθη – τα οποία θα μας στοιχίσουν σε πρόστιμα.

Το μεγαλύτερο “λάθος” της κυβέρνησης ήταν πως δεν μας κάλεσαν ποτέ σε διαβούλευση. Δεν μας ενημέρωσαν καν ότι σκέφτονται να εφαρμόσουν κάτι τέτοιο, ούτε μας ζήτησαν τη γνώμη μας για το πώς πρέπει να σχεδιαστεί. Σε άλλες περιπτώσεις –όπως στην νομοθεσία για την ηλεκτροκίνηση– πήγαμε πάνω από 15 φορές στην Αθήνα για να τους βοηθήσουμε: πώς να οργανωθεί η εκπαίδευση, πώς να λειτουργούν τα συνεργεία, πώς να γίνονται οι εξετάσεις. Τους δώσαμε γνώσεις, τους βοηθήσαμε. Τώρα, τίποτα.

Η εφαρμογή σχεδιάστηκε από άνθρωπο που δεν γνωρίζει πώς λειτουργεί ένα συνεργείο. Όταν έρχεται ένα όχημα, απαιτείται σοβαρός χρόνος για να το δηλώσεις στην πλατφόρμα. Αν γίνει κάποιο λάθος κατά την εγγραφή, δεν υπάρχει τρόπος να το διορθώσεις από τη στιγμή που το όχημα ανεβαίνει στο σύστημα της ΑΑΔΕ.

Πολλά συνεργεία λειτουργούν από ένα μόνο άτομο. Είναι αδιανόητο να πρέπει να οργανώνονται σε τέτοιο βαθμό, καταχωρίζοντας κάθε όχημα με ακρίβεια, την ώρα που δουλεύουν πρακτικά μόνοι. Επιπλέον, υπάρχουν τεχνικές ασυνέχειες: αν ένα αυτοκίνητο, για παράδειγμα, φύγει από τον μηχανικό και πάει στον ηλεκτρολόγο και μετά ξαναεπιστρέψει στον μηχανικό, τότε απαιτείται κάθε φορά νέα καταχώριση και ολοκλήρωση της διαδικασίας. Μιλάμε για αχρείαστη ταλαιπωρία.

Η εφαρμογή έχει πολλά λειτουργικά προβλήματα – “κολλάει” συχνά και είναι χρονοβόρα.

Την περασμένη Τετάρτη, εκπρόσωποι από σωματεία όλης της Ελλάδας κατεβήκαμε στο Υπουργείο Οικονομικών. Μας ξεκαθάρισαν πως δεν κάνουν πίσω. Είπαν ότι τα μικρά συνεργεία έχουν δύο επιλογές: ή να κλείσουν ή να συγχωνευτούν με άλλα μικρά συνεργεία – κάτι εξαιρετικά δύσκολο στην πράξη.

Υπάρχουν συνάδελφοι που βγαίνουν στη σύνταξη και δεν μπορούν να ανταπεξέλθουνε στην ψηφιακή μετάβαση. Τους μιλήσαμε και για τα παράνομα συνεργεία, που κάνουν “πάρτι” στην αγορά – μας δήλωσαν ξεκάθαρα ότι “δεν τους απασχολεί”. Ο μόνος σκοπός τους είναι να εισπράξουν έσοδα.

Αναγκαστήκαμε, λοιπόν, να προχωρήσουμε σε διαμαρτυρία την Παρασκευή, στις 12:00 το μεσημέρι, μπροστά από τα γραφεία της ΑΑΔΕ στον σταθμό Βενιζέλου, επί της Εγνατίας. Παράλληλα, από την Τρίτη 1η Ιουλίου έως και τις 4 Ιουλίου, αποφασίσαμε να κλείσουμε τα καταστήματά μας πανελλαδικά, ως ένδειξη αντίδρασης.

Αυτό το μέτρο δεν εξυπηρετεί σε τίποτα. Είναι μια εφαρμογή που έχει σκοπό να μας ελέγξει εξονυχιστικά. Και ξέρουμε ότι το επόμενο βήμα είναι να μας υποχρεώσουν να βάλουμε και κάμερες μέσα στα συνεργεία, ώστε να γίνει ο έλεγχος ακόμη πιο “λεπτομερής”.»

Το κάλεσμα σε κινητοποίηση και συμμετοχή στην πανελλαδική απεργία του Συλλόγου Πτυχιούχων Μηχανικων Αυτ/των Ν. Θεσσαλονίκης: 

Την έντονη δυσαρέσκειά του για το νέο ψηφιακό πελατολόγιο της ΑΑΔΕ εκφράζει ιδιοκτήτης συνοικιακού συνεργείου στη Θεσσαλονίκη, περιγράφοντας την καθημερινή επιβάρυνση και τα τεχνικά προβλήματα:

«Είναι μεγάλη ταλαιπωρία. Πρέπει να καταγράφεις και να σβήνεις όποιον μπαίνει και βγαίνει στο συνεργείο. Παλιά είχαμε ένα βιβλίο – έγραφες την ώρα που ήρθε το αυτοκίνητο, την ώρα που έφυγε και την εργασία που έκανες. Τώρα όλα είναι ψηφιακά και σου τρώνε πολύ χρόνο. Ειδικά για μικροδουλειές είναι απίστευτη ταλαιπωρία. Κανονικά θα έπρεπε να υπάρχει ένας άνθρωπος μόνο για να κάνει αυτή τη δουλειά.

Δεν ξέρω αν οι απεργίες και οι συγκεντρώσεις θα φέρουν αποτέλεσμα. Αυτοί θέλουν να βάλουν χέρι στο εισόδημά μας. Κλέβουν από όλους, όπως έγινε και με τις αγροτικές επιδοτήσεις.

Υπάρχει και τεχνικό πρόβλημα με το κόψιμο αποδείξεων και τιμολογίων για τις υπηρεσίες. Η ταμειακή δεν συμφωνεί με το σύστημα, οπότε πρέπει να κάνεις ολόκληρη διαδικασία καταχώρισης μέσω της πλατφόρμας. Ούτε εμείς δεν ξέρουμε πώς ακριβώς γίνεται. Προσπαθώ να βγάλω άκρη με τον λογιστή.»

Loading

Play