Επανάσταση στη ναυτιλία: Το ‘πανί’ που μειώνει την κατανάλωση καυσίμων και ενισχύει τα έσοδα

Επανάσταση στη ναυτιλία: Το ‘πανί’ που μειώνει την κατανάλωση καυσίμων και ενισχύει τα έσοδα

Προς νέα μοντέλα πράσινης και κυκλικής οικονομίας θα πρέπει να στραφούν οι επιχειρήσεις όλων των κλάδων, καθώς όσες δεν το πράξουν θα έχουν ανταγωνιστικό μειονέκτημα: η στροφή προς την κυκλικότητα δεν συνεπάγεται απλώς περιβαλλοντικά οφέλη για τις ίδιες και την κοινωνία συνολικά, αλλά και περισσότερα έσοδα. Ο καθηγητής Κωνσταντίνος Αραβώσης, κάτοχος της έδρας της UNESCO για την πράσινη καινοτομία και την κυκλική οικονομία στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, υπογράμμισε ότι για να πετύχουμε τους στόχους της ΕΕ για το κλίμα, πρέπει να μετασχηματιστούμε και να στραφούμε προς νέα μοντέλα κυκλικής οικονομίας σε όλους τους κλάδους.

Ο κλιματικός νόμος της ΕΕ θέτει ως στόχο την ανθρακική ουδετερότητα ώς το 2050 και τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 50% ώς το 2030. Αυτός είναι ένας αρκετά φιλόδοξος στόχος, που απαιτεί ριζικές αλλαγές.

Η επίτευξη των επιδιωκόμενων στόχων εδράζεται στο τρίπτυχο: βιώσιμη παραγωγή, βιώσιμη κατανάλωση και βιώσιμη διαχείριση απορριμμάτων. Χρειάζεται να μπορούμε να ικανοποιήσουμε τις ανάγκες των καταναλωτών μας, προσφέροντας προϊόντα με λιγότερους πόρους και ενέργεια. Η E.E. πρέπει να φέρει κοντά την Έρευνα και την Ανάπτυξη με τη βιομηχανία, καθώς μόνο μέσω τεχνολογικών καινοτομιών θα είναι εφικτή η παραγωγή περισσότερων προϊόντων με λιγότερους πόρους. Η πρόκληση για την ΕΕ είναι η χρήση των αποβλήτων ως πρώτων υλών και ενέργειας, κάτι που μπορεί να επιτευχθεί μέσω της ανακύκλωσης και του οικολογικού σχεδιασμού.

Το ‘πανί’ των τάνκερ που μειώνει την κατανάλωση καυσίμων και εξασφαλίζει δυόμισι φορές περισσότερα έσοδα

Ένα αιολικά κινούμενο ‘πανί’ με την επωνυμία FastRig, το οποίο μπορεί να εγκατασταθεί σε υπάρχοντα τάνκερ και να μειώσει έως και κατά 40% την κατανάλωση καυσίμων, δημιούργησε η βρετανική Smart Green Shipping. Το ιδιαίτερο αυτό ‘πανί’ αναπτύχθηκε με τη στήριξη της δεύτερης μεγαλύτερης ναυτιλιακής εταιρείας στον κόσμο και της μεγαλύτερης εταιρείας ανανεώσιμης ενέργειας στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Η ιδρύτρια της Smart Green Shipping, Νταϊάν Γκίλπιν, επισήμανε ότι τα νέα επιχειρηματικά μοντέλα προσφέρουν δυόμισι φορές περισσότερα έσοδα σε σύγκριση με τα παραδοσιακά μοντέλα.
Πρόκειται για μια ελαφριά κατασκευή που μπορεί να προστεθεί σε υπάρχοντα πλοία, ώστε να επαναχρησιμοποιούνται τα υπάρχοντα περιουσιακά στοιχεία.

*Το ΑΠΕ-ΜΠΕ είναι COMMUNICATION SUPPORTER του ‘The Ninth Sustainability Summit for SE Europe & the Mediterranean – Seeking a new balance amidst a derailed green transition’

Loading

Play