Επενδύσεις στον τομέα των σούπερ μάρκετ: Νέα στρατηγική από τους μεγάλους παίκτες της αγοράς

Επενδύσεις στον τομέα των σούπερ μάρκετ: Νέα στρατηγική από τους μεγάλους παίκτες της αγοράς

Σε μια από τις πιο ανταγωνιστικές περιόδους για το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα επιταχύνουν τα επενδυτικά τους πλάνα, προχωρώντας σε έργα εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ. Παρά τις πιέσεις της ακρίβειας και το αυξημένο ενεργειακό κόστος, οι μεγάλες εταιρείες του κλάδου διαμορφώνουν μια νέα εικόνα για το ελληνικό σούπερ μάρκετ, πιο τεχνολογικό, πιο «πράσινο» και σαφώς πιο εξειδικευμένο στις ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή.

Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος, Απόστολο Πεταλά, τα σούπερ μάρκετ της χώρας επιλέγουν να επενδύουν, επιβεβαιώνοντας την κρισιμότητά τους για την ελληνική οικονομία. Την περίοδο 2020-2025 οι επενδύσεις άγγιξαν τα 2,2 δισ. ευρώ ενώ συνολικά την τελευταία δεκαετία ο κλάδος έχει επενδύσει περίπου 3,5 δισ. ευρώ.

Οι επενδύσεις εστιάζονται στην εφοδιαστική αλυσίδα, που αποτελεί στρατηγικό παράγοντα ανταγωνισμού. Τα logistics αναβαθμίζονται με αυτοματοποιημένα κέντρα διανομής και εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας. Από την Αττική μέχρι τη Βόρεια Ελλάδα, νέες αποθήκες χτίζονται ή επεκτείνονται, ενώ επενδύσεις γίνονται και σε «έξυπνα» οχήματα που παρακολουθούν τις συνθήκες μεταφοράς.

Η στροφή στο ηλεκτρονικό εμπόριο παραμένει καθοριστική, με τις online πωλήσεις να έχουν σταθεροποιηθεί σε υψηλότερα επίπεδα μετά την πανδημία. Οι αλυσίδες αναβαθμίζουν τις πλατφόρμες παραγγελιών και ενισχύουν τις συνεργασίες με υπηρεσίες άμεσης διανομής.

Αξιοσημείωτες είναι και οι επενδύσεις «πράσινης» ενέργειας, με αλυσίδες να τοποθετούν φωτοβολταϊκά και να αναβαθμίζουν τα συστήματα ψύξης. Στόχος είναι η μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος μέσω δράσεων ανακύκλωσης και περιορισμού πλαστικών συσκευασιών.

Στα καταστήματα, ο εκσυγχρονισμός συνεχίζεται με ανακαινίσεις και νέες τεχνολογίες, αναδεικνύοντας την ποιότητα προϊόντων στον τομέα των νωπών. Οι αλυσίδες επενδύουν επίσης στο ανθρώπινο δυναμικό, υλοποιώντας προγράμματα εκπαίδευσης για την ανάπτυξη νέων δεξιοτήτων.

Το πλάνο της Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης περιλαμβάνει επενδύσεις ύψους 350 εκατ. ευρώ για τη διετία 2026-2027, περιλαμβάνοντας ανέγερση νέου κέντρου διανομής και δημιουργία του μεγαλύτερου Food Hall στην Ελλάδα.

Η Lidl Ελλάς δρομολογεί επενδυτικό πρόγραμμα 200 εκατ. ευρώ, με στόχο την αναβάθμιση των καταστημάτων και την τεχνολογία self-checkout. Παράλληλα, η ΑΒ Βασιλόπουλος συνεχίζει την υλοποίηση επενδυτικού πλάνου 60 εκατ. ευρώ, εστιάζοντας στην ενδυνάμωση του δικτύου καταστημάτων και στην υποστήριξη της ελληνικής παραγωγής.

Η METRO ΑΕΒΕ υλοποιεί επενδύσεις 280 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη νέων καταστημάτων και την ψηφιακή μεταρρύθμιση, ενώ η Δ. Μασούτης επενδύει σε ενεργειακές αναβαθμίσεις και ανακαινίσεις καταστημάτων.

Loading

Play