Γιατί υπήρξαν προβλήματα στα ψηφιακά συστήματα του Κτηματολογίου; Χιλιάδες υποθέσεις σε εκκρεμότητα

Γιατί υπήρξαν προβλήματα στα ψηφιακά συστήματα του Κτηματολογίου; Χιλιάδες υποθέσεις σε εκκρεμότητα

Αναζητήστε την αλήθεια πίσω από τα προβλήματα του Κτηματολογίου και τις συνέπειές τους για τους πολίτες. Το τελευταίο διάστημα υπήρξε μια δύσκολη κατάσταση για πολλούς πολίτες και επαγγελματίες (μηχανικούς, δικηγόρους, συμβολαιογράφους) που προσπαθούσαν να διεκπεραιώσουν τις συναλλαγές τους με το Κτηματολόγιο. Από την προηγούμενη Τετάρτη, το Κτηματολόγιο ανέστειλε τη λειτουργία των υπηρεσιών του σε όλα τα κτηματολογικά γραφεία και καταστήματα της χώρας για την υποβολή αιτήσεων και την έκδοση πιστοποιητικών, τόσο ηλεκτρονικά όσο και διά ζώσης. Την Πέμπτη, ανακοίνωσε την προσωρινή διακοπή όλων των ψηφιακών υπηρεσιών του.

Η αναστολή αυτή έχει δημιουργήσει αβεβαιότητα για χιλιάδες υποθέσεις, με πολίτες που διατρέχουν τον κίνδυνο να χάσουν προθεσμίες για δάνεια και άλλες σημαντικές διαδικασίες. Ωστόσο, ο πρόεδρος του Κτηματολογίου, κ. Στέλιος Σακαρέτσιος, δήλωσε στον Οικονομικό Ταχυδρόμο ότι λήφθηκαν άμεσα αποφάσεις από τη Διοίκηση του Κτηματολογίου που διασφαλίζουν όλες τις προθεσμίες, ενώ καμία πράξη ή δικαίωμα δεν κινδυνεύει κατά τη διάρκεια αυτής της διακοπής. Όταν αποκατασταθούν οι υπηρεσίες, οι πολίτες και οι επαγγελματίες θα μπορούν να εξυπηρετηθούν κανονικά.

Με απόφαση της Γενικής Διευθύντριας, κυρίας Ολυμπίας Μαρκέλου, η Πέμπτη και η Παρασκευή ορίστηκαν ως αργίες, ώστε να μην χαθούν προθεσμίες. Για τις αιτήσεις που έχουν υποβληθεί και έλαβαν αριθμό πρωτοκόλλου πριν τη διακοπή, οι διαδικασίες θα παραμείνουν απολύτως έγκυρες, διασφαλίζοντας έτσι την κανονικότητα για τους συναλλασσόμενους.

Το τεχνικό πρόβλημα εντοπίστηκε την περασμένη εβδομάδα και σχετίζεται με αποτυχία στο σύστημα αποθήκευσης του κεντρικού πληροφοριακού περιβάλλοντος. Οι τεχνικές ομάδες εκτίμησαν ότι έπρεπε να διακοπεί η λειτουργία προκειμένου να αποφευχθούν σοβαρότερα ζητήματα και να διασφαλιστεί η ακεραιότητα των δεδομένων. Το νέο σύστημα αποθήκευσης έχει τοποθετηθεί, αλλά απαιτείται χρόνος για τη μεταφορά των αρχείων και τη δημιουργία πλήρους backup, δεδομένου ότι αφορά πάνω από 300 Terabyte.

Αντίστοιχα, το Σωματείο Εργαζομένων Κτηματολογίου είχε προειδοποιήσει νωρίτερα για την κακή κατάσταση των πληροφοριακών συστημάτων. Ο κ. Σακαρέτσιος αναγνωρίζει την παλαιότητα της υποδομής που κατασκευάστηκε το 2007 και δηλώνει ότι τα τελευταία 20 μήνες έχουν γίνει πολλές ενέργειες αναβάθμισης. Η πλήρης ψηφιακή μετάπτωση στο κυβερνητικό νέφος (G-Cloud) έχει ήδη ξεκινήσει, με σκοπό την ολοκλήρωση των διαδικασιών εντός του επόμενου τριμήνου.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play