Το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει εδραιωθεί πλέον ως βασικό κανάλι πώλησης και επικοινωνίας. Η εμπιστοσύνη των καταναλωτών προς το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι πλέον δεδομένη. Σε αρκετούς κλάδους, μάλιστα, το online έχει ήδη ξεπεράσει το φυσικό σημείο.
Σε αυτό το περιβάλλον, το B2B ηλεκτρονικό εμπόριο, δηλαδή οι ψηφιακές συναλλαγές και η συνεργασία μεταξύ επιχειρήσεων, αποκτά όλο και μεγαλύτερη σημασία. Το B2B eCommerce δεν είναι ένα απλό κανάλι πωλήσεων, αλλά η ψηφιακή υποδομή που επιτρέπει στην επιχείρηση να εφαρμόζει με συνέπεια την εμπορική στρατηγική της, σε πραγματικό χρόνο.
Όπως αναφέρει η Εύη Μπουκώρου Γεωργούδα, διευθύνουσα σύμβουλος της Generation Y, το B2B (Business to Business) είναι μία παρεξηγημένη μορφή ηλεκτρονικού εμπορίου. Συχνά οι εταιρείες θεωρούν ότι ένα B2B κατάστημα είναι μία ηλεκτρονική φόρμα παραγγελίας μεταξύ των εταιρειών και των B2B πελατών τους. Στην πραγματικότητα, το B2B περιλαμβάνει πολύ περισσότερες παραμέτρους, όπως ειδικές τιμές για κάθε πελάτη, πιστωτικά όρια και εγκρίσεις από στελέχη της εταιρείας.
Η κ. Εύη Μπουκώρου Γεωργούδα δίνει ως παράδειγμα μια φαρμακευτική εταιρεία κτηνιατρικών προϊόντων που έχει ψηφιοποιήσει όλη την εμπορική της λειτουργία με μία custom B2B πλατφόρμα, όπου οι πελάτες βλέπουν τιμές ειδικές για τη δική τους συμφωνία και ενημερώνονται σε πραγματικό χρόνο για τη διαθεσιμότητα των προϊόντων.
Όλο και περισσότερες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο χονδρικό εμπόριο συνειδητοποιούν ότι η ψηφιοποίηση της εμπορικής τους λειτουργίας δεν είναι πια πολυτέλεια, αλλά προϋπόθεση ανάπτυξης. Ένα σύγχρονο B2B eCommerce σύστημα είναι ένα εργαλείο που μπορεί να μετασχηματίσει τη λειτουργία, την ταχύτητα, τις πωλήσεις και κυρίως την εμπειρία των B2B πελατών.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ