ΙΕΛΚΑ: Τα ελληνικά σούπερ μάρκετ πλήττονται από σοβαρές ελλείψεις προσωπικού – το 77% των επιχειρήσεων αναζητά υπαλλήλους

ΙΕΛΚΑ: Τα ελληνικά σούπερ μάρκετ πλήττονται από σοβαρές ελλείψεις προσωπικού – το 77% των επιχειρήσεων αναζητά υπαλλήλους

Οι ελληνικές επιχειρήσεις λιανεμπορίου αντιμετωπίζουν σοβαρές ελλείψεις προσωπικού, σύμφωνα με νέα έρευνα του ΙΕΛΚΑ. Τρεις στις τέσσερις επιχειρήσεις στον τομέα του λιανεμπορίου και της βιομηχανίας ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών (FMCG) αναφέρουν ότι έχουν κενές θέσεις εργασίας το φετινό καλοκαίρι, σύμφωνα με την εξαμηνιαία έρευνα τάσεων του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ). Τα κύρια προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις περιλαμβάνουν την εύρεση και διατήρηση προσωπικού, τα αυξημένα κόστη λειτουργίας και την κλιματική αλλαγή.

Η έρευνα που διεξήχθη τον Ιούνιο του 2025 δείχνει ότι τα στελέχη της αγοράς κατατάσσουν τα αυξημένα κόστη λειτουργίας ως το βασικότερο πρόβλημα, με ποσοστό 96%. Η δυσκολία στην προσέλκυση προσωπικού καταγράφεται σε ποσοστό 89%, με το 65% να το θεωρεί μεγάλο πρόβλημα, γεγονός που αποτυπώνει τις προκλήσεις κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Επιπλέον, μόλις το 23% των επιχειρήσεων δηλώνει ότι δεν υπάρχουν κενές θέσεις, με το υπόλοιπο 77% να αναγνωρίζει ελλείψεις.

Η ανάγκη μείωσης του λειτουργικού κόστους και αποδοτικής αξιοποίησης του προσωπικού οδηγεί σε ερωτήματα σχετικά με την εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης. Σημαντική είναι η κατανομή των πεδίων εφαρμογής, όπου οι περισσότερες επιχειρήσεις χρησιμοποιούν εργαλεία για data analytics (67%) και γραμματειακή υποστήριξη (47%).

Όσον αφορά την κλιματική αλλαγή, δύο στις τρεις επιχειρήσεις εστιάζουν στη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας, προκειμένου να αντιμετωπίσουν τα υψηλά κόστη. Η έρευνα του ΙΕΛΚΑ επισημαίνει την ανάγκη συνολικής στρατηγικής επανατοποθέτησης, καθώς τα προβλήματα είναι διασυνδεδεμένα και απαιτούν έναν ολοκληρωμένο ψηφιακό και βιώσιμο μετασχηματισμό.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play