Η Black Friday 2025 δείχνει πτώση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης και αλλαγές στις αγοραστικές προτιμήσεις. Η Black Friday του 2025 αναδεικνύει ένα ασυνήθιστο σκηνικό, καθώς οι καταναλωτές δείχνουν επιφυλακτικοί απέναντι στις αγορές τους. Όταν οι πόρτες των καταστημάτων άνοιξαν το πρωί της 28ης Νοεμβρίου, οι διάδρομοι ήταν γεμάτοι κόσμο και τα πάρκινγκ κατακλύζονταν, αλλά τα καλάθια παρέμεναν σχεδόν άδεια. Αυτή η χρονιά δεν πρόκειται για την προμήθεια της καλύτερης τηλεόρασης, αλλά για την απόφαση των καταναλωτών να ξοδέψουν ή όχι.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Reuters, η τελευταία έρευνα της Conference Board αποκαλύπτει ότι η καταναλωτική αυτοπεποίθηση έχει υποχωρήσει στο χαμηλότερο σημείο των τελευταίων επτά μηνών. Η αύξηση της ανεργίας και η αβεβαιότητα γύρω από μεγάλα έξοδα, όπως αυτοκίνητα και διακοπές, επηρεάζουν τις αγορές. Πολλοί δηλώνουν ότι, παρά τις εκπτώσεις, τα μεγαλύτερα προϊόντα δεν είναι πλέον οικονομικά προσιτά.
Οι καταναλωτές φαίνεται να στρέφονται σε πιο προσιτές επιλογές, επιλέγοντας πορτοφόλια και μικρά δώρα, ενώ οι εταιρείες προσαρμόζουν τις στρατηγικές τους ώστε να εστιάσουν σε πιο οικονομικά προϊόντα, γνωρίζοντας ότι ο μέσος αγοραστής είναι λιγότερο πρόθυμος να δαπανήσει μεγάλα ποσά.
Αυτή η οικονομική ανισότητα είναι ολοένα και πιο ορατή, καθώς το πλουσιότερο 10% των Αμερικανών αντιπροσωπεύει σχεδόν το μισό της συνολικής κατανάλωσης. Οι καταναλωτές, συμπεριλαμβανομένων και αυτών της ανώτερης τάξης, δείχνουν προσοχή, δείχνοντας ότι η οικονομική ανασφάλεια αγγίζει όλους τους τομείς της κοινωνίας.
Οι ανατιμήσεις που έχουν παρατηρηθεί τα τελευταία χρόνια, εν μέρει λόγω των δασμών, έχουν οδηγήσει σε αυτήν την γενική κόπωση της αγοράς. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, οι λιανικές πωλήσεις του Σεπτεμβρίου κυμάνθηκαν κάτω από τις προβλέψεις, υποδηλώνοντας ότι η οικονομική πίεση περιορίζει την επιθυμία για κατανάλωση.
Η παραδοσιακή Black Friday δεν είναι πια η ίδια, καθώς οι διαδικτυακές προσφορές επεκτείνονται καθ’ όλη τη διάρκεια του Νοεμβρίου. Οι καταναλωτές του 2025 δεν ψάχνουν μόνο προσφορές αλλά και τεχνολογικές λύσεις, χρησιμοποιώντας εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για σύγκριση τιμών και διαχείριση προϋπολογισμού.
Αντίστοιχα, η τάση της Black Friday επηρεάζει και την Ευρώπη, όπου κινητοποιήσεις σε κέντρα διανομής της Amazon στη Γερμανία και διαδηλώσεις για εργασιακές συνθήκες στην Ισπανία αντικατοπτρίζουν τη σύνθετη διάσταση του φαινομένου.
Η Black Friday του 2025 φανερώνει μια κοινωνία που επιστρέφει στα καταστήματα, όχι για να καταναλώσει, αλλά για να παρατηρήσει, καθώς οι έμποροι ελπίζουν σε μια αλλαγή στάσης κατά τη διάρκεια των γιορτών.
Πηγή περιεχομένου: in.gr
![]()
