Στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης του σιδηροδρόμου: Πέντε βασικοί άξονες για την επόμενη ημέρα του ΟΣΕ

Στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης του σιδηροδρόμου: Πέντε βασικοί άξονες για την επόμενη ημέρα του ΟΣΕ

Τα τελευταία χρόνια, ο ΟΣΕ αντιμετωπίζει προκλήσεις που προήλθαν από τα τραγικά γεγονότα του 2023, κυρίως από την τραγωδία των Τεμπών και τις σημαντικές καταστροφές που προκάλεσαν οι καταιγίδες DANIEL, ELIAS και η πρόσφατη κακοκαιρία BORA.

Οι ανωτέρω καταστροφές ανέκοψαν την πορεία εκσυγχρονισμού που ακολούθησε την πανδημία COVID και την μετέπειτα οικονομική κρίση.

Το έτος που ακολούθησε τα τραγικά γεγονότα του 2023 σηματοδότησε την αρχή μιας προσπάθειας για την ανάταξη του ελληνικού σιδηροδρόμου, με στόχο την αποκατάσταση των υποδομών και του λειτουργικού συστήματος.

Το στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου στηρίζεται στους πέντε βασικούς άξονες:

1. Ολοκλήρωση των υποδομών και συστημάτων στον βασικό άξονα ΠΑΘΕ, που είναι ο πυρήνας του σιδηροδρόμου, περιλαμβάνοντας έργα όπως η επιδομή και τα συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης.

2. Η θέση σε λειτουργία των συστημάτων GSM-R και ETCS, τα οποία θα προσφέρουν ασφάλεια και θα αυξήσουν τη χωρητικότητα του σιδηροδρομικού δικτύου, οδηγώντας σε αύξηση των επιβατικών και εμπορευματικών δρομολογίων.

3. Η διασύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με τα βασικά λιμάνια και τις ΒΙ.ΠΕ., γεγονός που θα μειώσει το μεταφορικό κόστος και θα αυξήσει το μεταφερόμενο φορτίο.

4. Δημιουργία και λειτουργία logistics centers σε σημαντικούς εμπορευματικούς κόμβους, όπως το Ικόνιο και η Θεσσαλονίκη, με στόχο την αύξηση της αποτελεσματικότητας των σιδηροδρομικών μεταφορών.

Ο συνδυασμός των κέντρων αυτών με τη λειτουργία dry ports θα πολλαπλασιάσει τις δυνατότητες των σιδηροδρομικών μεταφορών και στο εσωτερικό και στο εξωτερικό.

5. Σε συνεργασία με τους Ευρωπαϊκούς Οργανισμούς, ο ΟΣΕ θα αναζητήσει την βελτιστοποίηση και ανάπτυξη των τριών βασικών σιδηροδρομικών διαδρόμων που συνδέουν την βόρεια Ευρώπη με τις ελληνικές αγορές.

Η επίτευξη αυτών των στόχων απαιτεί τη λειτουργία ενός σύγχρονου σιδηροδρομικού οργανισμού με ευελιξία και αποτελεσματικότητα, εστιάζοντας στην ασφάλεια, την αξιοπιστία και την ανταγωνιστικότητα.

Η νέα εταιρεία που προκύπτει από τον ΟΣΕ και τις άλλες σχετικές οργανώσεις, έχει ως σκοπό την υλοποίηση αυτών των στόχων μέσω των νέων νομοθετικών ρυθμίσεων που θα προσφέρουν μεγαλύτερη ευελιξία.

Τέλος, με την υποστήριξη του Τεχνικού Συμβούλου, την αύξηση του προσωπικού και την ενίσχυση των χρηματοδοτήσεων, αναμένεται η αναγέννηση του ελληνικού σιδηροδρόμου, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην ανάπτυξη όχι μόνο της Ελλάδας αλλά και της περιοχής των Βαλκανίων.

Loading

Play