Η Αθήνα προχώρησε σε επίσημο διάβημα διαμαρτυρίας προς το Κίεβο, αναφορικά με την παρουσία ενός μη επανδρωμένου σκάφους στα ελληνικά χωρικά ύδατα, την Πέμπτη 28 και την Παρασκευή 29 Μαΐου. Η εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών, Λάνα Ζωχιού, ενημέρωσε τους διπλωματικούς συντάκτες για το γεγονός.
Στο διάβημα επισημαίνεται ότι το σκάφος αυτό θέτει σε σοβαρό κίνδυνο τη θαλάσσια κυκλοφορία και θα μπορούσε να προκαλέσει απώλειες αθώων πολιτών, καθώς και σημαντική περιβαλλοντική ζημία. Η Αθήνα τόνισε ότι η μεταφορά πολεμικών επιχειρήσεων στη Μεσόγειο, μακριά από το πραγματικό μέτωπο, διακυβεύει την εθνική ασφάλεια και πλήττει την οικονομία.
Η ελληνική κυβέρνηση υπογράμμισε ότι το δικαίωμα αυτοάμυνας της Ουκρανίας δεν μπορεί να δικαιολογήσει τέτοιες ενέργειες, καλώντας την Ουκρανία να αποφύγει παρόμοιες ενέργειες στο μέλλον. Η Αθήνα εξέφρασε την έντονη αντίθεσή της στην παράνομη παρουσία του σκάφους στα ελληνικά ύδατα.
Η εκπρόσωπος του ΥΠΕΞ ενημέρωσε ότι ο υπουργός Εξωτερικών έχει ήδη επικοινωνήσει με την Ύπατη Εκπρόσωπο και τον Γενικό Γραμματέα του ΝΑΤΟ, ενώ έθεσε το ζήτημα και στον Ουκρανό ομόλογό του κατά τη διάρκεια της Άτυπης Συνάντησης Gymnich στη Λεμεσό.
![]()

