Στην άτυπη σύνοδο των υπουργών Τουρισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που διεξήχθη στη Λευκωσία στις 16 και 17 Απριλίου, συμμετείχε η Ελλάδα με επικεφαλής την υπουργό Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη, ενώ παρούσα ήταν και η υφυπουργός Άννα Καραμανλή.
Από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή συμμετείχε ο επίτροπος για τις Βιώσιμες Μεταφορές και τον Τουρισμό Απόστολος Τζιτζικώστας. Κεντρικά θέματα της ημερήσιας διάταξης περιλάμβαναν την προετοιμασία της Ευρωπαϊκής Στρατηγικής Βιώσιμου Τουρισμού και την ενίσχυση των Μικρών και Μεσαίων Επιχειρήσεων, οι οποίες αποτελούν πυλώνες του τουριστικού τομέα.
Η υπουργός Κεφαλογιάννη και η υφυπουργός Καραμανλή εξέφρασαν την υποστήριξη της Ελλάδας προς τον τουριστικό τομέα της Κύπρου, ο οποίος είναι κρίσιμος για την οικονομική ευημερία και την κοινωνική ανάπτυξη της χώρας. Η Κύπρος και η Ελλάδα αποτελούν παράγοντες σταθερότητας στην περιοχή.
Η υπουργός τόνισε τη σημασία της Ευρωπαϊκής Στρατηγικής για τον Βιώσιμο Τουρισμό, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για ισορροπία μεταξύ ανάπτυξης και περιβαλλοντικής προστασίας. Η Ελλάδα προωθεί τη μετάβαση σε ένα πιο βιώσιμο τουριστικό μοντέλο.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, αναφέρθηκε στην ανάγκη ενίσχυσης της ανθεκτικότητας του τουριστικού τομέα μέσω της ανάπτυξης ενός ευρωπαϊκού μηχανισμού ετοιμότητας για την αποτελεσματική διαχείριση κρίσεων, καθώς και στη στήριξη των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, οι οποίες είναι η ραχοκοκαλιά του ευρωπαϊκού τουριστικού οικοσυστήματος.
![]()

