Ενίσχυση των ελληνοελβετικών σχέσεων: Άμυνα, επενδύσεις και μεταναστευτικό στο επίκεντρο της συνάντησης Γ. Γεραπετρίτη και Ι. Κασίς

Ενίσχυση των ελληνοελβετικών σχέσεων: Άμυνα, επενδύσεις και μεταναστευτικό στο επίκεντρο της συνάντησης Γ. Γεραπετρίτη και Ι. Κασίς

Η συνάντηση του υπουργού Εξωτερικών Γιώργου Γεραπετρίτη με τον Ελβετό ομόλογό του Ιγνάτιο Κασίς στην Αθήνα εστίασε στην ανάγκη ενίσχυσης των ελληνοελβετικών σχέσεων σε πολιτικό, οικονομικό και θεσμικό επίπεδο.

Ο Γεραπετρίτης υπογράμμισε τους ιστορικούς δεσμούς και τις κοινές αξίες που συνδέουν τις δύο χώρες, τονίζοντας τη σημασία της πολυμερούς διπλωματίας, της δημοκρατίας και της προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, ιδίως σε μια περίοδο γεωπολιτικών ανακατατάξεων.

Στις συνομιλίες, οι δύο υπουργοί συζήτησαν τις εξελίξεις στην Ανατολική Μεσόγειο και τη Μέση Ανατολή, με τον Έλληνα υπουργό να επαναλαμβάνει τη δέσμευση της Ελλάδας για επίλυση διαφορών μέσω διαλόγου και διαπραγμάτευσης. Αναφέρθηκε επίσης στον ρόλο της Ελβετίας ως θεματοφύλακα των Συμβάσεων της Γενεύης και στη συμβολή της στην ειρηνευτική διαδικασία.

Ο Γεραπετρίτης εξέφρασε την υποστήριξη της Αθήνας για τη διατήρηση στενών σχέσεων μεταξύ Ελβετίας και Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ σημείωσε ότι η Ελβετία είναι σημαντικός ξένος επενδυτής στην Ελλάδα, με παρουσία σε στρατηγικούς τομείς όπως η φαρμακοβιομηχανία και οι τραπεζικές υπηρεσίες.

Σημαντική ήταν και η αναφορά στο μεταναστευτικό ζήτημα, όπου οι δύο χώρες συνεργάζονται για την αντιμετώπιση της παράτυπης μετανάστευσης, με κοινές δράσεις για την ένταξη γυναικών και παιδιών, καθώς και για εθελούσιες επιστροφές.

Loading

Play