Κ. Κυρανάκης: Ο νέος ΚΟΚ προάγει την πρόληψη για μια ασφαλέστερη καθημερινότητα

Κ. Κυρανάκης: Ο νέος ΚΟΚ προάγει την πρόληψη για μια ασφαλέστερη καθημερινότητα

Με ευρύτερη πλειοψηφία ψηφίστηκε το σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών «Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας και άλλες διατάξεις από την Ολομέλεια».

«Υπέρ» του νομοσχεδίου ψήφισαν οι ΝΔ, ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, ΣΥΡΙΖΑ, Νίκη και «Σπαρτιάτες». Καταψήφισαν οι ΚΚΕ και Ελληνική Λύση, ενώ με το «παρών» τάχθηκαν οι Νέα Αριστερά και Πλεύση Ελευθερίας.

Ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, ολοκληρώνοντας τη συζήτηση του νομοσχεδίου, τόνισε ότι «ο στόχος μας είναι να προστατεύσουμε ζωές από τους επικίνδυνους οδηγούς» και να αποτραπούν κακές συνήθειες. Η κυβέρνηση, είπε, δεν επέλεξε να μείνει «στη λογική του παρατηρητή και της ατομικής ευθύνης του κάθε οδηγού στους ελληνικούς δρόμους», αλλά επιλέξαμε να μπούμε στο κάδρο ως Πολιτεία και να αλλάξουμε σημαντικά πράγματα στον ΚΟΚ.

Η ψήφιση του ΚΟΚ, επισήμανε ο αναπληρωτής υπουργός, «δεν είναι το τέλος της διαδρομής, αλλά είναι ένα βήμα, μια καινούργια αρχή» για να μπορέσουμε να βελτιώσουμε την κατάσταση στη χώρα μας και να μειωθεί ο μεγάλος φόρος αίματος στην ελληνική άσφαλτο.

Ο κ. Κυρανάκης ανακοίνωσε τη δοκιμαστική λειτουργία για εικοσιτετράωρο μετρό και εικοσιτεράωρες γραμμές λεωφορείου, οι οποίες θα εξυπηρετήσουν κυρίως νέους ανθρώπους. Είπε: «Πρέπει να λάβουμε μέτρα για να στείλουμε ένα μήνυμα στους γονείς τους, ότι θα γυρίσουν με ασφάλεια στο σπίτι τους».

Επισήμανε ότι «υιοθετήσαμε την αυτονόητη πρόταση να μετατραπεί η εγκατάλειψη σε κακούργημα» και ότι θα παρέχεται η δυνατότητα στα δικαστήρια να ζητούν άρση απορρήτου από τους παρόχους τηλεπικοινωνίας.

Ο κ. Κυρανάκης, αναφερόμενος στο νέο ΚΟΚ, είπε ότι «το κρίσιμο στοιχείο είναι ο ΚΟΚ να είναι ένας εφαρμόσιμος κώδικας» και ότι θα υλοποιηθεί ένα πληροφοριακό σύστημα για τις παραβάσεις και τις υποτροπές από τις κάμερες.

Αναφερόμενος στα μέσα μαζικής μεταφοράς, επισήμανε την προσπάθεια ανανέωσης του στόλου και την πρόοδο του μετρό Θεσσαλονίκης, που «επιτέλους, από ανέκδοτο έγινε πραγματικότητα».

Ο κ. Κυρανάκης υπογράμμισε την ανάγκη για εκπαιδευτικά προγράμματα οδικής ασφάλειας στα σχολεία, ενώ σχετικά με τις λεωφορειολωρίδες, δήλωσε ότι σεβόμαστε τους ανθρώπους που χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Η διενέργεια ναρκοτέστ σε οδηγούς προβλέπεται στο άρθρο 46 του νέου ΚΟΚ, προσδιορίζοντας την πρόθεση της κυβέρνησης να ενισχύσει τους ελέγχους ασφαλείας.

Ο κ. Κυρανάκης ανέφερε ότι οι φύλακες των ισόπεδων διαβάσεων θα πρέπει να έχουν μόνιμη σχέση εργασίας για λόγους ασφάλειας.

Loading

Play