Η Γραμμή 1 της Αθήνας εισέρχεται σε μια νέα εποχή με το πρόγραμμα πλήρους ανακατασκευής 14 ιστορικών συρμών, που αναβαθμίζει σημαντικά τις δυνατότητες και την εικόνα τους. Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών παρουσίασε τον πρώτο ανακατασκευασμένο συρμό από το αμαξοστάσιο στα Σεπόλια, ο οποίος θα τεθεί σε δοκιμαστική λειτουργία σύντομα.
Μετά από 20 χρόνια, οι ανακατασκευασμένοι συρμοί επιστρέφουν στις ράγες της Γραμμής 1, προσφέροντας νέα ζωή, δήλωσε ο αν. υπουργός, υπογραμμίζοντας ότι η ανακατασκευή δεν είναι απλή ανακαίνιση, αλλά πλήρης μηχανολογική αναβάθμιση που εξασφαλίζει 25 χρόνια λειτουργίας.
Η ανακατασκευή 14 συρμών έως το 2027 στοχεύει στη μείωση της συχνότητας των δρομολογίων από 8,5 λεπτά σε 5 λεπτά, προσφέροντας πιο αξιόπιστες και πυκνές συγκοινωνίες στους πολίτες. Ο κ. Κυρανάκης ευχαρίστησε τους εργαζόμενους και τους μηχανικούς που συνέβαλαν στην υλοποίηση αυτού του σύνθετου έργου, το οποίο καθυστέρησε για χρόνια.
Οι 14 συρμοί της 8ης παραλαβής, που κυκλοφορούν από τις αρχές της δεκαετίας του ’80, θα αποκτήσουν σύγχρονα συστήματα έλξης, κλιματισμό και αναβαθμισμένες υποδομές ασφάλειας. Η ανακατασκευή τους αναμένεται να ενισχύσει τη διαθεσιμότητα και την αξιοπιστία των δρομολογίων, καθώς οι παλιοί συρμοί αντιμετωπίζουν αυξανόμενες ανάγκες συντήρησης.
Το έργο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ και υλοποιείται από την ισπανική εταιρεία CAF, με την ολοκλήρωση του προγράμματος να τοποθετείται για τον Μάιο του 2027.
![]()

