Νέο νομοσχέδιο για την ισότητα αμοιβής ανδρών και γυναικών κατατέθηκε στη Βουλή

Νέο νομοσχέδιο για την ισότητα αμοιβής ανδρών και γυναικών κατατέθηκε στη Βουλή

Η Βουλή προχωρά στην επεξεργασία του νομοσχεδίου του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης για την ισότητα αμοιβής μεταξύ ανδρών και γυναικών, το οποίο κατατέθηκε το βράδυ της Τρίτης, 23 Ιουνίου 2026. Η επεξεργασία του νομοσχεδίου θα ξεκινήσει την ερχόμενη Παρασκευή, 26 Ιουνίου, στην κοινοβουλευτική επιτροπή Κοινωνικών υποθέσεων.

Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει σημαντικές διατάξεις, όπως:

α) την υποχρέωση ύπαρξης μισθολογικών δομών που διασφαλίζουν την ίση αμοιβή για εργασία ίσης αξίας, βάσει αντικειμενικών και ουδέτερων προς το φύλο κριτηρίων,

β) τη ρύθμιση υποχρεώσεων μισθολογικής διαφάνειας και δικαιώματος πρόσβασης σε μισθολογικές πληροφορίες,

γ) την υποχρέωση υποβολής στοιχείων σχετικά με το μισθολογικό χάσμα των φύλων, και

δ) την ενίσχυση του θεσμικού κοινωνικού διαλόγου για την αρχή της ισότητας της αμοιβής.

Επιπλέον, το νομοσχέδιο προβλέπει τη δημιουργία Ψηφιακού Μητρώου Συλλογικών Ρυθμίσεων Εργασίας και την ένταξη εργαζομένων του Ε.Σ.Υ. στο καθεστώς των Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων.

Loading

Play