Η ένταση μεταξύ ΗΠΑ και Ιράν κορυφώνεται, καθώς ο αμερικανός υπουργός Εξωτερικών Μάρκο Ρούμπιο επανέλαβε την αντίθεση της Ουάσιγκτον στην επιβολή τελών διέλευσης στο στενό του Ορμούζ. Αυτή η διαφωνία, σε συνδυασμό με το ιρανικό πρόγραμμα πυρηνικής ενέργειας, δημιουργεί τριβές στις διαπραγματεύσεις, οι οποίες περιλαμβάνουν και την αποδέσμευση παγωμένων ιρανικών πόρων.
Στο μεταξύ, ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΔΝΟ) ανακοίνωσε σχέδιο για την απομάκρυνση περίπου 11.000 ναυτικών που παραμένουν αποκλεισμένοι στον Κόλπο, μια κίνηση που υποδηλώνει την αρχή της διευθέτησης της ένοπλης σύρραξης που ξέσπασε στις 28 Φεβρουαρίου.
Η Τεχεράνη και η Ουάσιγκτον υπέγραψαν πρόσφατα ένα μνημόνιο κατανόησης για την τερματιστική συμφωνία του πολέμου, που περιλαμβάνει την πλήρη επαναλειτουργία του στενού του Ορμούζ, μέσω του οποίου διακινείται το 20% του παγκόσμιου πετρελαίου. Ωστόσο, οι διαφωνίες παραμένουν, με τον Ρούμπιο να δηλώνει ότι η Ουάσιγκτον δεν θα ανεχτεί διόδια στη διεθνή θαλάσσια οδό.
Η ομάδα διαπραγματευτών του Ιράν, υπό την ηγεσία του προεδρεύοντος του κοινοβουλίου Μοχαμάντ Μπαγέρ Γαλιμπάφ, βρίσκεται σε συζητήσεις στο Ομάν για τη διαχείριση του στενού. Παράλληλα, οι ιρανικές αρχές επιμένουν ότι δεν θα επιτρέψουν επιθεωρήσεις σε εγκαταστάσεις-κλειδιά από τον Διεθνή Οργανισμό Ατομικής Ενέργειας, εν μέσω αμφιβολιών για τα αποθέματα ουρανίου της χώρας.
Στο μέτωπο του Λιβάνου, οι επιθέσεις του Ισραήλ συνεχίζουν να προκαλούν θύματα, με την Χεζμπολά να κατηγορεί το Ισραήλ για παραβίαση της κατάπαυσης του πυρός και να απαιτεί την αποχώρηση των ισραηλινών δυνάμεων.
![]()

