Νίκος Ανδρουλάκης: Κριτική στην κυβέρνηση για τον Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης

Νίκος Ανδρουλάκης: Κριτική στην κυβέρνηση για τον Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης

Σφοδρή κριτική στην κυβέρνηση της ΝΔ άσκησε ο Νίκος Ανδρουλάκης, αναφερόμενος στο νομοσχέδιο του «Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης». Υπογράμμισε ότι «η πολιτική αλλαγή σημαίνει και καλύτερη δημοκρατία και ισχυρή τοπική αυτοδιοίκηση».

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής τόνισε ότι η νομοθέτηση της κυβέρνησης αποκαλύπτει μια ευρύτερη αντίληψη για την εξουσία και τη δημοκρατία. Όπως ανέφερε, «ένα κλειστό σύστημα εξουσίας» λειτουργεί χωρίς όρια, με αποτέλεσμα να παρατηρούνται φαινόμενα αδιαφάνειας και διαφθοράς στην αυτοδιοίκηση.

Επιπλέον, ο κ. Ανδρουλάκης επισήμανε ότι η Ελλάδα βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις της ΕΕ ως προς τη δημοσιονομική αποκέντρωση, με περισσότερες από 21.500 αρμοδιότητες συγκεντρωμένες στο κεντρικό κράτος. Ανέφερε ότι η κυβέρνηση ζητά από τους δήμους να ανταποκριθούν σε αυξανόμενες ανάγκες με προσωπικό που αντιστοιχεί στο 2012.

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ εξέφρασε την αντίθεση του κόμματός του σε τέσσερα σημεία του Κώδικα, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για δημοκρατική νομιμοποίηση και πραγματική οικονομική αυτοτέλεια. Κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι συγκεντρώνει περισσότερη εξουσία στα μονοπρόσωπα όργανα και ότι δεν διασφαλίζει τους απαραίτητους πόρους για τις νέες αρμοδιότητες των δήμων.

Τέλος, ο Νίκος Ανδρουλάκης επεσήμανε ότι στις επόμενες εθνικές εκλογές θα συγκρουστούν δύο διαφορετικές αντιλήψεις: η μία που προάγει την συγκέντρωση εξουσίας και η άλλη που επιδιώκει τη δημοκρατική αποκέντρωση και την ενίσχυση των τοπικών κοινωνιών.

Loading

Play