Ο Άδωνις παρουσίασε τη «Ρώμη» στη Θεσσαλονίκη – Τι απάντησε για το πολυτονικό σύστημα που χρησιμοποιεί
( ΚΟΥΤΡΑ ΔΗΜΗΤΡΑ Toklik/EUROKINISSI)

Ο Άδωνις παρουσίασε τη «Ρώμη» στη Θεσσαλονίκη – Τι απάντησε για το πολυτονικό σύστημα που χρησιμοποιεί

 Ο Άδωνις Γεωργιάδης βρέθηκε χθες στη Θεσσαλονίκη, όπου παρουσίασε το νέο του βιβλίο με τίτλο «Ρώμη».

Στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο «Βελλίδειο» έδωσαν το «παρών» ο υφυπουργός Εσωτερικών αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας-Θράκης Κώστας Γκιουλέκας, ο υφυπουργός Ανάπτυξης Σταύρος Καλαφάτης, ο υφυπουργός Παιδείας Νίκος Παπαϊωάννου, ο πρύτανης του ΑΠΘ Κυριάκος Αναστασιάδης, καθώς και οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας Γεώργιος Γεωργαντάς, Δημήτρης Κούβελας, Στράτος Σιμόπουλος, Μαρία-Νεφέλη Χατζηιωαννίδου, Θοδωρής Καράογλου, Άννα Μάνη-Παπαδημητρίου, Διαμάντης Γκολιδάκης και Φάνης Παπάς.

Παρόντες ήταν επίσης ο αντιπεριφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Κώστας Γιουτίκας, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης, ο συντονιστής του Γραφείου Πρωθυπουργού Γιάννης Παπαγεωργίου, ο CEO της Pfizer Άλμπερτ Μπουρλά, ο δήμαρχος Ωραιοκάστρου Παντελής Τσακίρης, η δήμαρχος Λαγκαδά Νίκη Ανδρεάδου, ο δήμαρχος Χαλκηδόνας Σταύρος Αναγνωστόπουλος, ο πρώην υφυπουργός Υγείας Γιώργος Κωνσταντόπουλος, διοικητές και υποδιοικητές νοσοκομείων, εκπρόσωποι των ΜΜΕ, καθώς και πλήθος πολιτών.

Μετά το πέρας της παρουσίασης, πολλοί από τους παρευρισκόμενους απηύθυναν ερώτημα προς τον υπουργό Υγείας σχετικά με τον λόγο που το βιβλίο του είναι γραμμένο στο πολυτονικό σύστημα. Ο κ. Γεωργιάδης απάντησε μέσω ανάρτησής του στο X, παραθέτοντας παράλληλα και κείμενο του Κορνήλιου Καστοριάδη.

«Με ρώτησαν αρκετοί χθες γιατί το βιβλίο μου είναι γραμμένο στο πολυτονικό, δηλ στην ιστορική ορθογραφία της Ελληνικής Γλώσσης. Απαντώ με αυτό το κείμενου του Κορνηλίου Καστοριάδου:

“Ἂν δὲν θέλετε, κύριοι τοῦ ὑπουργείου, νὰ κάνετε φωνητικὴ ὀρθογραφία, τότε πρέπει ν’ ἀφήσετε τοὺς τόνους καὶ τὰ πνεύματα, γιατὶ αὐτοὶ ποὺ τοὺς βάλανε ξέρανε τὶ κάνανε. Δὲν ὑπῆρχαν στὰ ἀρχαῖα ἑλληνικά, γιατὶ ἁπλούστατα ὑπῆρχαν μέσα στὶς ἴδιες τὶς λέξεις. Αὐτοί, οἱ Κριαρᾶς καὶ οἱ ἄλλοι, τὰ κτήνη τὰ τετράποδα ποὺ ἔκαναν αὐτὲς τὶς μεταρρυθμίσεις —αὐτὸ παρακαλῶ νὰ γραφεῖ στὶς ἐφημερίδες— δὲν ξέρουν τὶ εἶναι γλώσσα. Δὲν ξέρουν αὐτὸ ποὺ γνώριζε ἡ κόρη μου στὰ τρία της χρόνια. Μάθαινε μία λέξη καὶ μετὰ ἔψαχνε γιὰ τὶς συγγενεῖς της. Αὐτὸ εἶναι μιὰ γλώσσα. Ἕνα μάγμα, ἕνα πλέγμα, ὅπου οἱ λέξεις παράγονται οἱ μὲν ἀπὸ τὶς δέ, ὅπου οἱ σημασίες γλιστρᾶνε ἀπὸ τὴ μία στὴν ἄλλη, εἶναι μιὰ ὀργανικὴ ἑνότητα ἀπὸ τὴν ὁποία δὲν μπορεῖς νὰ βγάλεις καὶ νὰ κολλήσεις πράγματα, δυνάμει μιᾶς ψευτοκυβέρνησης, καθισμένος σ’ ἕνα γραφεῖο στὸ ὑπουργεῖο Παιδείας. Ἡ κατάργηση τῶν τόνων καὶ τῶν πνευμάτων εἶναι ἡ κατάργηση τῆς ὀρθογραφίας, ποὺ εἶναι τελικὰ ἡ κατάργηση τῆς συνέχειας. Ἤδη, τὰ παιδιὰ δὲν μποροῦν νὰ καταλάβουν Καβάφη, Σεφέρη, Ἐλύτη, γιατὶ αὐτοὶ εἶναι γεμάτοι ἀπὸ τὸν πλοῦτο τῶν ἀρχαίων ἑλληνικῶν. Δηλαδή, πᾶμε νὰ καταστρέψουμε ὅ,τι κτίσαμε. Αὐτὴ εἶναι ἡ δραματικὴ μοίρα τοῦ σύγχρονου ἑλληνισμοῦ. Κορνήλιος Καστοριάδης”», έγραψε ο κ. Γεωργιάδης.

Loading

Play