Προχωρά η επεξεργασία του νομοσχεδίου για ίση αμοιβή ανδρών και γυναικών

Προχωρά η επεξεργασία του νομοσχεδίου για ίση αμοιβή ανδρών και γυναικών

Ολοκληρώθηκε η πρώτη επεξεργασία του νομοσχεδίου για την ίση αμοιβή μεταξύ ανδρών και γυναικών στην επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής, στο πλαίσιο εφαρμογής σχετικής κοινοτικής Οδηγίας. Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει επίσης την ένταξη των υγειονομικών στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα. Η υπουργός Εργασίας, Νίκη Κεραμέως, δήλωσε ότι είναι ανοιχτή σε βελτιωτικές προτάσεις από την αντιπολίτευση, ενώ οι εισηγητές των κομμάτων εξέφρασαν ανησυχίες για την πραγματική αποτελεσματικότητα του σχεδίου.

Η υπουργός τόνισε τη σημασία του νομοσχεδίου, αναφέροντας ότι αποσκοπεί στη δικαιοσύνη και τη διαφάνεια στην αγορά εργασίας, σημειώνοντας ότι το μισθολογικό χάσμα έχει μειωθεί σημαντικά, αλλά παραμένει. Στόχος είναι η αμοιβή να καθορίζεται από την εργασία και την αξία του εργαζομένου, ανεξαρτήτως φύλου.

Η ρύθμιση που αφορά την ένταξη των υγειονομικών στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα έχει χαρακτηριστεί ιστορική, καθώς αποκαθιστά μια στρέβλωση που διαρκεί πάνω από 30 χρόνια. Ωστόσο, οι εισηγητές της αντιπολίτευσης, όπως η γενική εισηγήτρια του ΠΑΣΟΚ, Κατερίνα Καζάνη, υποστήριξαν ότι η κυβέρνηση καθυστέρησε την ενσωμάτωση της κοινοτικής Οδηγίας.

Επιπλέον, ο ειδικός αγορητής του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργος Γαβρήλος, εξέφρασε επιφυλάξεις για την αποτελεσματικότητα του νομοσχεδίου, τονίζοντας ότι η ανεργία των γυναικών παραμένει υψηλή και απαιτεί μια ολιστική προσέγγιση. Αντίθετα, η γενική εισηγήτρια της ΝΔ, Μαρία Συρεγγέλα, χαρακτήρισε την ενσωμάτωση της οδηγίας ως σημείο ορόσημο για την επίτευξη της ισότητας.

Η υπουργός Εργασίας υπερασπίστηκε τις κυβερνητικές πολιτικές, αναφέροντας τη μείωση της ανεργίας και την αύξηση των θέσεων εργασίας, καθώς και την εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας, η οποία έχει αποφέρει σημαντικά αποτελέσματα.

Loading

Play