Βαγγέλης Καρκαλέτσης: Η αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση ως στρατηγική για το μέλλον

Βαγγέλης Καρκαλέτσης: Η αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση ως στρατηγική για το μέλλον

«Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να προσφέρει στα παιδιά σημαντικά πλεονεκτήματα, αρκεί να αξιοποιηθεί με τρόπο που ενισχύει την παιδεία και τη δημιουργικότητα», επισημαίνει σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθυντής του Ινστιτούτου Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών στο ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος», Βαγγέλης Καρκαλέτσης. Αυτή η σχέση των παιδιών με την τεχνητή νοημοσύνη τίθεται στο επίκεντρο της φετινής διεθνούς διεπιστημονικής συνάντησης «The Lyceum Project», που συνδιοργανώνουν ο Δημόκριτος και το «The World Human Forum».

   Η φετινή διοργάνωση «The Lyceum Project», που θα παρουσιαστεί αυτή την Παρασκευή 20 Ιουνίου στο Ωδείο Αθηνών, σε συνεργασία με την Ειδική Γραμματεία Μακροπρόθεσμου Σχεδιασμού στην Προεδρία της Ελληνικής Κυβέρνησης και σε σύμπραξη με το Κέντρο Ελληνικών Σπουδών Ελλάδος του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ και το Κέντρο Ελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου του Σικάγο, θέτει υπό συζήτηση το καίριο ερώτημα: «Πώς μπορούμε να ενδυναμώσουμε τα παιδιά, τους αυριανούς πολίτες, ώστε να ανθίσουν στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης;».

   «Το The Lyceum Project 2025 μάς προσκαλεί να δούμε τη μεγάλη εικόνα: να συνδέσουμε την τεχνολογία με τις αξίες μας και να χτίσουμε έναν παγκόσμιο διάλογο που υπηρετεί τις μελλοντικές γενιές. Γιατί η πρόοδος δεν απαιτεί μόνο τεχνολογική ταχύτητα, απαιτεί και ανθρώπινη πρόνοια»,

   δηλώνει ο κ. Καρκαλέτσης. Όπως συμπληρώνει, «χρειάζεται να δημιουργήσουμε ασφαλείς γέφυρες ανάμεσα στα παιδιά και την τεχνητή νοημοσύνη».

   Ο Βαγγέλης Καρκαλέτσης, ο οποίος είναι επίσης μέλος της Συμβουλευτικής Επιτροπής Υψηλού Επιπέδου για την Τεχνητή Νοημοσύνη υπό τον πρωθυπουργό, αναλύει τα πλεονεκτήματα και τις προκλήσεις της εφαρμογής της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση, τονίζοντας ότι «είναι ένα στοίχημα για το μέλλον» και διευκρινίζοντας ότι «δεν μπορούμε να αποκλείσουμε τα παιδιά από την τεχνολογική επανάσταση που συμβαίνει γύρω μας».

   Τέλος, υπογραμμίζει ότι είναι απαραίτητο να ενισχυθεί η συμμετοχή των παιδιών και των νέων στον δημόσιο διάλογο, κάτι που επιχειρείται και στο φετινό «The Lyceum Project», όπου δημοτικά και γυμνάσια σχολεία προσκλήθηκαν να συμμετέχουν στη σχολική έκθεση «Μεγαλώνοντας σε έναν κόσμο με Τεχνητή Νοημοσύνη».

Loading

Play