Εξερευνώντας τον αόρατο ρόλο των εργαζομένων στην ανάπτυξη και αξιολόγηση της τεχνητής νοημοσύνης. Πίσω από την τεχνητή νοημοσύνη κρύβονται χιλιάδες εργαζόμενοι, οι οποίοι εργάζονται σκληρά για να την εκπαιδεύσουν, καθιστώντας την πιο έξυπνη και λειτουργική για τον άνθρωπο. Σημαντική μερίδα αυτών των εργαζομένων βιώνει κακοπληρωμένες και εξουθενωτικές συνθήκες εργασίας, καθώς καθημερινά διαχειρίζονται και αξιολογούν τεράστιες ποσότητες πληροφοριών, προσπαθώντας να βελτιώσουν τα συστήματα AI.
Την άνοιξη του 2024, η Ρέιτσελ Σόγιερ, τεχνική συγγραφέας από το Τέξας, δέχθηκε ένα μήνυμα από recruiter σχετικά με μια θέση αναλυτή γραφής. Αντί να δημιουργεί περιεχόμενο, ανακάλυψε ότι η εργασία της περιλάμβανε την αξιολόγηση περιεχομένου που παραγόταν από AI, γεγονός που την απογοήτευσε και την οδήγησε σε κρίσεις άγχους λόγω της έλλειψης υποστήριξης από τον εργοδότη της.
Η Σόγιερ ανήκει σε μια ομάδα αξιολογητών που εργάζονται για την Google μέσω της GlobalLogic, μιας θυγατρικής της Hitachi. Αυτοί οι εργαζόμενοι αξιολογούν τα προϊόντα της Google, όπως το chatbot Gemini, και παρόλο που πληρώνονται περισσότερο από άλλους εργαζόμενους που ασχολούνται με την ανάλυση δεδομένων, νιώθουν αόρατοι και αναλώσιμοι. Οι αναγκαίοι έλεγχοι για την ασφάλεια και την αξιοπιστία των απαντήσεων του AI καθιστούν την εργασία τους κρίσιμη, αλλά ταυτόχρονα τους εκθέτουν σε συνθήκες εργασίας που ενδέχεται να είναι ψυχολογικά βλαβερές.
Καθώς η Google επιταχύνει την ανάπτυξη νέων προϊόντων AI, όπως το Gemini 2.5 Pro, οι αξιολογητές βρίσκονται σε καίρια θέση στη διαδικασία. Παρά τη συμβολή τους στην εξέλιξη της τεχνολογίας, οι εργαζόμενοι αυτοί δηλώνουν απογοητευμένοι από τις συνθήκες που επικρατούν, με ολοένα και πιο πιεστικές προθεσμίες και περιορισμένη επικοινωνία σχετικά με τον ρόλο τους.
Πηγή περιεχομένου: in.gr