Η τεχνητή νοημοσύνη ενισχύει τις θέσεις εργασίας και τους μισθούς, ανατρέποντας παραπλανητικούς μύθους. Η τεχνητή νοημοσύνη αποδεικνύεται καθοριστικός παράγοντας που καθιστά τους ανθρώπους πιο πολύτιμους στην αγορά εργασίας, όπως καταδεικνύει η νέα διεθνής μελέτη της εταιρείας επαγγελματικών υπηρεσιών PwC. Η έρευνα αναλύει την πραγματικότητα γύρω από έξι διαδεδομένους μύθους σχετικά με τις επιπτώσεις της τεχνητής νοημοσύνης στην απασχόληση και τις αμοιβές. Η πραγματικότητα είναι ότι η τεχνητή νοημοσύνη δημιουργεί θέσεις εργασίας. Στο CNBC, ο Joe Atkinson, επικεφαλής τεχνητής νοημοσύνης της PwC Global, τόνισε ότι η ταχύτητα της τεχνολογικής καινοτομίας είναι πρωτοφανής και επηρεάζει τους εργαζομένους να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες.
Η πρόκληση είναι ότι οι δεξιότητες που χρειάζονται οι εργαζόμενοι για τις νέες θέσεις εργασίας μπορεί να είναι αρκετά διαφορετικές. Όπως αναφέρει η Carol Stubbings, παγκόσμια διευθύνουσα σύμβουλος της PwC UK, οι εργαζόμενοι πρέπει να είναι έτοιμοι να αναλάβουν τις ευκαιρίες που προσφέρει η τεχνητή νοημοσύνη.
Η έκθεση της PwC, που εξετάζει πάνω από 800 εκατομμύρια αγγελίες εργασίας και χιλιάδες οικονομικές αναφορές παγκοσμίως, προχωρά στην αμφισβήτηση των μύθων γύρω από την τεχνητή νοημοσύνη, ξεκαθαρίζοντας ότι αυτή δεν μειώνει, αλλά αυξάνει τις ευκαιρίες απασχόλησης και τις αποδοχές. Οι κλάδοι που επωφελούνται περισσότερο είναι αυτοί που είναι σε θέση να υιοθετήσουν την τεχνολογία. Συγκεκριμένα, η μελέτη έδειξε ότι οι μισθοί των εργαζομένων με δεξιότητες σχετικές με την τεχνητή νοημοσύνη είναι σημαντικά υψηλότεροι σε σύγκριση με αυτούς που δεν διαθέτουν τέτοιες γνώσεις.
Οι μύθοι που εξετάζει η μελέτη περιλαμβάνουν την παραγωγικότητα, τους μισθούς, τον αριθμό των θέσεων εργασίας, την ανισότητα, τις δεξιότητες και τον αυτοματισμό. Σημαντικό είναι ότι, ενώ η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να αλλάξει τις εργασιακές συνθήκες, τελικά μπορεί να οδηγήσει σε περισσότερες ευκαιρίες και καλύτερους μισθούς για τους εργαζομένους.
Είναι κρίσιμο για τις επιχειρήσεις να αντιμετωπίσουν την τεχνητή νοημοσύνη ως στρατηγική ανάπτυξης και όχι απλώς ως μέσο αποδοτικότητας. Πρέπει να βοηθούν τους υπαλλήλους να προσαρμοστούν και να συνεργαστούν για να αξιοποιήσουν νέες αγορές και ροές εσόδων. Η έρευνα τονίζει την ανάγκη αποφυγής της παγίδας της χαμηλής φιλοδοξίας και της εστίασης στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και βιομηχανιών.
Πηγή περιεχομένου: in.gr