Η σημασία του παιχνιδιού στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών στο ερευνητικό έργο του ΑΠΘ

Η σημασία του παιχνιδιού στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών στο ερευνητικό έργο του ΑΠΘ

Στη βελτίωση της διδασκαλίας των φυσικών επιστημών στο νηπιαγωγείο εστιάζει το ερευνητικό έργο του ΑΠΘ «PlayProofS». Το πρόγραμμα στοχεύει να προσφέρει στα μικρά παιδιά την ευκαιρία για ένα δυναμικό ξεκίνημα στον κόσμο των φυσικών επιστημών, καλλιεργώντας τη δημιουργικότητα, τη φαντασία και την ενεργό συμμετοχή τους μέσα από το παιχνίδι.

Τα αποτελέσματα του ερευνητικού έργου θα παρουσιάσει η επιστημονικά υπεύθυνη του προγράμματος, Επίκ. Καθηγήτρια του Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, Γλυκερία Φραγκιαδάκη, την Τρίτη 21 Οκτωβρίου 2025 (6μμ, πύργος Παιδαγωγικής).

Με την ολοκλήρωσή του, το έργο αναμένεται να αναδιαμορφώσει τον τρόπο διδασκαλίας των φυσικών επιστημών στα ελληνικά νηπιαγωγεία, ενισχύοντας την ικανότητα και την αυτοπεποίθηση των εκπαιδευτικών προσχολικής ηλικίας να προσεγγίζουν τα επιστημονικά φαινόμενα με δημιουργικούς και παιγνιώδεις τρόπους.

Προς αυτή την κατεύθυνση, το παιχνίδι μετατρέπεται σε εργαλείο μάθησης με προσωπικό νόημα για το παιδί και σε αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής εκπαιδευτικής πραγματικότητας στα νηπιαγωγεία, συνδέοντας τη γνώση με την εμπειρία και την ανακάλυψη.

Το ερευνητικό πρόγραμμα χρηματοδοτήθηκε από το Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας στο πλαίσιο της Υποδράσης 1 της Προκήρυξης «Χρηματοδότηση της Βασικής Έρευνας, Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (Ελλάδα 2.0)».

Loading

Play