Παραδίδεται η αναβαθμισμένη σήραγγα Κατερίνης: Μηδενική ταλαιπωρία και κορυφαία τεχνολογία ασφάλειας

Παραδίδεται η αναβαθμισμένη σήραγγα Κατερίνης: Μηδενική ταλαιπωρία και κορυφαία τεχνολογία ασφάλειας

Τέλος στην ταλαιπωρία των οδηγών στην εθνική οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης δίνεται στις 6 το απόγευμα, με την παράδοση στην κυκλοφορία της πλήρως αναβαθμισμένης Σήραγγας Κατερίνης του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου.

Η σήραγγα, που κατασκευάστηκε από το Δημόσιο το 1999 και παραδόθηκε το 2004, υπέστη ριζική αναβάθμιση ώστε να πληροί πλέον τα πιο αυστηρά ευρωπαϊκά πρότυπα ασφάλειας και λειτουργίας. Η ανακατασκευή της ξεκίνησε το 2022 και ολοκληρώθηκε με μεθοδολογία που εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα, επιτρέποντας τη συνέχιση της κυκλοφορίας στον έναν κλάδο ενώ ο άλλος βρισκόταν υπό ανακατασκευή.

Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος δήλωσε ότι «υπήρχε μια σήραγγα στον ΠΑΘΕ που δεν είχε την απαραίτητη πιστοποίηση. Με το έργο αυτό κλείνει αυτό το κεφάλαιο», τονίζοντας ότι «πρόκειται για ένα έργο με εξαιρετικά περίπλοκα συστήματα, τα οποία λειτουργούν αυτόματα και συνδυασμένα, με στόχο την απόλυτη ασφάλεια των διερχομένων».

Ο κ. Ταχιάος εξήγησε ότι η κατασκευή ήταν ιδιαίτερα απαιτητική, καθώς χρειάστηκε να γίνει αμφιδρόμηση για μεγάλο χρονικό διάστημα, κάτι που «δεν είναι εύκολο σε σήραγγες τέτοιου τύπου». Αναφέρθηκε επίσης στην αξία του έργου, ύψους περίπου 27 εκατομμυρίων ευρώ, επισημαίνοντας ότι «πρόκειται για μια δημόσια επένδυση που άξιζε και τον χρόνο και τα χρήματά της».

Η νέα σήραγγα Κατερίνης διαθέτει πυράντοχες πλάκες σε οροφή και τοιχώματα, πλήρως αναβαθμισμένο σύστημα πυρόσβεσης, πυρανίχνευση με οπτικές ίνες, θερμικές κάμερες ΑΙ, σύστημα αυτόματης ανίχνευσης συμβάντων (AVID), και ψηφιακό κέντρο ελέγχου SCADA που επιτηρεί πάνω από 200.000 σημεία σε πραγματικό χρόνο.

Η σήραγγα παρακολουθείται εξ αποστάσεως από το Κέντρο Διαχείρισης στο Μοσχοχώρι Λάρισας, σε ενιαίο δίκτυο με όλες τις σήραγγες του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου. Όπως τονίζεται από την εταιρεία, «η αναβάθμιση της Σήραγγας Κατερίνης δεν είναι απλώς ένα τεχνικό έργο. Είναι μια επένδυση στην ασφάλεια, την τεχνολογία και στο βιώσιμο μέλλον των μετακινήσεων».

Loading

Play