Σημαντική καταγραφή γεφυρών στην Κεντρική Μακεδονία από την Περιφέρεια

Σημαντική καταγραφή γεφυρών στην Κεντρική Μακεδονία από την Περιφέρεια

Στην καταγραφή των γεφυρών που βρίσκονται στο οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο της Κεντρικής Μακεδονίας προχωράει η Περιφέρεια, προκειμένου να διαπιστωθούν τα τεχνικά χαρακτηριστικά τους και η ποιότητα των υλικών κατασκευής τους. Σκοπός είναι να εντοπιστούν οι σχετικές μελέτες ώστε να ενταχθούν στη συνέχεια στο εθνικό μητρώο γεφυρών, το οποίο συστάθηκε σε εφαρμογή απόφασης του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών το 2023.

Σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη Υποδομών και Δικτύων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Πάρι Μπίλλια, «ήδη, η Περιφέρεια έχει προβεί στις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να ξεκινήσουν οι μελέτες, που θα αναδείξουν τα προβλήματα που υπάρχουν στις γέφυρες της αρμοδιότητάς της». Το κόστος ανέρχεται σε 1.600.000 ευρώ, ενώ το επόμενο στάδιο είναι η διενέργεια εργαστηριακών ελέγχων, ξεκινώντας από έξι γέφυρες, για τη διαπίστωση των φθορών και την ποιότητα των υλικών.

Ο κ. Μπίλλιας αναφέρθηκε στο θέμα αυτό στην πρόσφατη ειδική συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Κεντρικής Μακεδονίας για τη λογοδοσία της περιφερειακής αρχής, όπου τη σχετική εισήγηση έκανε ο περιφερειακός σύμβουλος της παράταξης «Λαϊκή Συσπείρωση Κεντρικής Μακεδονίας», Γιώργος Χαβατζάς.

Ο κ. Χαβατζάς ανέφερε ότι «σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώνονται ανά διαστήματα, στη χώρα υπάρχουν περίπου 6.000 γέφυρες, εκ των οποίων 3.000 έχουν μήκος άνω των 6 μέτρων και βρίσκονται σε αυτοκινητόδρομους. Οι περισσότερες κατασκευάστηκαν τις δεκαετίες του ’70 και του ’80, ενώ στην Κεντρική Μακεδονία υπάρχουν και γέφυρες που κατασκευάστηκαν τις δεκαετίες του ’50 και του ’60, οι οποίες παρουσιάζουν προβλήματα λόγω ηλικίας και φθορών.»

Οπτικοί έλεγχοι ανά δεκαπενθήμερο σε όλο το οδικό δίκτυο

Από την πλευρά του, ο αντιπεριφερειάρχης επισήμανε ότι «το μεγάλο πρόβλημα των γεφυρών δεν είναι τόσο η αντισεισμική τους θωράκιση όσο κυρίως η καταπόνηση από το χρόνο και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.» Για την Κεντρική Μακεδονία, διενεργείται οπτικός έλεγχος ανά 15νθήμερο από τους αρμόδιους μηχανικούς, καταγράφοντας τα προβλήματα και συντάσσοντας τεχνικές εκθέσεις.

«Ο μακροσκοπικός έλεγχος είναι το πρώτο επίπεδο ελέγχου που γίνεται. Αν υπάρξει πρόβλημα σε κάποια γέφυρα, θα απευθυνθούμε στους κατάλληλους επιστήμονες», συμπλήρωσε. Οι εταιρείες που είναι υπεύθυνες για τη λειτουργία των αυτοκινητοδρόμων είναι υποχρεωμένες να διενεργούν επιτόπιους ελέγχους και να καταγράφουν τα προβλήματα.

Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας έχει δύο είδη συμβάσεις με ιδιώτες αναδόχους για τη συντήρηση των γεφυρών, οι οποίες περιλαμβάνουν και μακροσκοπικούς οπτικούς ελέγχους.

Συστήματα μόνιμης παρακολούθησης σε 16 γέφυρες

Επιπλέον, ανέφερε ότι έχουν γίνει εκτεταμένες εργασίες συντήρησης σε γέφυρες που έχουν σημαντικά προβλήματα. «Έχουμε τη δυνατότητα, σε πραγματικό χρόνο, να αποτυπώνεται η κατάσταση της γέφυρας μετά τη διέλευση βαρέων οχημάτων και να παρακολουθούμε την αλλαγή της συμπεριφοράς».

Loading

Play