Σημαντική βελτίωση στον δείκτη οικονομικής συγκυρίας στη Χαλκιδική – Οι επιχειρηματίες στρέφονται σε ψηφιακές λύσεις και courier

Σημαντική βελτίωση στον δείκτη οικονομικής συγκυρίας στη Χαλκιδική – Οι επιχειρηματίες στρέφονται σε ψηφιακές λύσεις και courier

Σταθερά βελτιωμένη εικόνα παρουσιάζει ο δείκτης οικονομικής συγκυρίας στη Χαλκιδική, καταγράφοντας ήπια άνοδο το δίμηνο Οκτωβρίου-Νοεμβρίου 2025 σε σχέση με το αμέσως προηγούμενο αντίστοιχο διάστημα και υποδηλώνοντας συγκρατημένη, αλλά υπαρκτή αισιοδοξία στον επιχειρηματικό κόσμο της περιοχής. Την ίδια στιγμή, οι ηλεκτρονικές συναλλαγές και οι ιδιωτικές εταιρείες courier αναδεικνύονται σε κυρίαρχες επιλογές για τους επιχειρηματίες της περιοχής, επιβεβαιώνοντας την τάση της τοπικής αγοράς προς πιο ευέλικτες και ψηφιακά υποστηριζόμενες λύσεις.

Τα προαναφερόμενα προκύπτουν από τα αποτελέσματα του 22ου κύματος της δίμηνης έρευνας «Βαρόμετρο της Οικονομίας», που πραγματοποιεί το Επιμελητήριο Χαλκιδικής, με στόχο την αποτύπωση των προκλήσεων και προοπτικών των τοπικών επιχειρήσεων. Η έρευνα διεξήχθη από την εταιρεία «Interview» και πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 355 επιχειρήσεων, διαφόρων μεγεθών, μελών του επιμελητηρίου.

Ειδικότερα, σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής, ο δείκτης οικονομικής συγκυρίας των επιχειρήσεων της περιοχής διαμορφώθηκε το δίμηνο Οκτωβρίου-Νοεμβρίου, φέτος, στις 5,5 μονάδες, από τις 5,2 που ήταν το αμέσως προηγούμενο αντίστοιχο διάστημα και εξακολουθώντας να παραμένει σε υψηλά επίπεδα σε σχέση με τους ίδιους μήνες το 2024, που ήταν στις 1,2 μονάδες.

Σπάνια πηγαίνουν στα καταστήματα τράπεζας 7 στους 10 επιχειρηματίες της περιοχής. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του Βαρόμετρου, επτά στους δέκα επιχειρηματίες της Χαλκιδικής δηλώνουν ότι επισκέπτονται σπάνια ή ποτέ ένα τραπεζικό κατάστημα. Συγκεκριμένα, το 57% αναφέρει ότι επισκέπτεται την τράπεζα σπάνια, το 20% αρκετά συχνά, το 12% πολύ συχνά και το 11% δηλώνει ότι δεν πηγαίνει ποτέ.

Τα επίπεδα ικανοποίησης από το τραπεζικό δίκτυο της Χαλκιδικής παραμένουν χαμηλά, με το 62% των επιχειρηματιών να δηλώνει λίγο ή καθόλου ικανοποιημένο, έναντι μόλις 38% που εκφράζει θετική άποψη. Παράλληλα, η πλειονότητα «ψηφίζει» καθαρά στις ηλεκτρονικές συναλλαγές: το 86% εξοφλεί λογαριασμούς μέσω e-banking, εφαρμογών ή ΑΤΜ και το 14% συνεχίζει να πραγματοποιεί πληρωμές με φυσική παρουσία. Αντίστοιχη εικόνα καταγράφεται και στις ταχυμεταφορές, με το 59% των επιχειρήσεων να χρησιμοποιεί ιδιωτικές εταιρείες courier για αποστολές αλληλογραφίας και μικροδεμάτων, έναντι 41% που επιλέγει τα ΕΛΤΑ.

Συγκρατημένη μεν, αλλά υπαρκτή η αισιοδοξία των επιχειρηματιών. Σε επίπεδο οικονομικού κλίματος, σημειώνεται μικρή υποχώρηση της αισιοδοξίας, όπως προκύπτει από το Βαρόμετρο για το δίμηνο Οκτωβρίου-Νοεμβρίου 2025 και σε σχέση με το αμέσως προηγούμενο αντίστοιχο διάστημα. Το 34% αξιολογεί θετικά την οικονομική κατάσταση της επιχείρησής του (από 35%), το 45% ως ικανοποιητική (από 49%) και το 21% ως κακή, ποσοστό αυξημένο από το 16% του προηγούμενου κύματος.

Βέβαια, οκτώ στους δέκα επιχειρηματίες εμφανίζονται συγκρατημένα αισιόδοξοι για το επόμενο εξάμηνο. Το 51% αναμένει σταθερά οικονομικά αποτελέσματα (από 53%), το 28% καλύτερα (από 14%), ενώ το 21% προβλέπει επιδείνωση, σημειώνοντας μείωση από το 33% του προηγούμενου διμήνου.

Όσον αφορά τον τζίρο, η λήξη της τουριστικής περιόδου αποτυπώνεται στις απαντήσεις: 16% δηλώνουν αύξηση (μειωμένο κατά 10% σε σχέση με αμέσως προηγούμενο δίμηνο), 36% σταθερότητα (από 37%) και 48% μείωση (από 37%).

Θετική μεταβολή καταγράφεται στις προθέσεις των επιχειρηματιών της περιοχής για διατήρηση προσωπικού. Το 78% δηλώνει ότι σχεδιάζει να κρατήσει το υπάρχον εργατικό δυναμικό (από 69%), 8% ότι προτίθεται να προχωρήσει σε προσλήψεις (από 14%) και απολύσεις σκέφτεται το 14%, από 17% που ήταν το αμέσως προηγούμενο δίμηνο.

Loading

Play