Η επιλογή της Κυβέρνησης να στείλει για πρώτη φορά δικό της υπουργό στον φυσικό δικαστή, με αφορμή την εθνική τραγωδία των Τεμπών, είναι η «γραμμή άμυνας» της ΝΔ απέναντι στην αντιπολίτευση αλλά και το σχέδιο του Κυριάκου Μητσοτάκη να εγκλωβίσει πολιτικά ΠΑΣΟΚ, Πλεύση Ελευθερίας και ΣΥΡΙΖΑ.
«Αυτό δεν έχει συμβεί ξανά ποτέ» λένε όλα τα κυβερνητικά στελέχη. Γιατί; Γιατί, όπως εξηγούν, «δεν θέλουμε να υπάρχει καμία σκιά. Και το Δικαστικό Συμβούλιο όταν έρθει εκείνη η ώρα θα αξιολογήσει τα πάντα και τα πρόσωπα και τα αδικήματα και εμείς δεν πρόκειται να πούμε όχι σε τίποτα. Άρα αυτό είναι το αντίθετο της συγκάλυψης». Και εδώ έρχεται το πρώτο «καρφί» για την αντιπολίτευση, με συνεργάτες του Πρωθυπουργού να υποστηρίζουν ότι Χαριλάου Τρικούπη, Κουμουνδούρου και Ζωή Κωνσταντοπούλου «έχουν χάσει κάθε ίχνος αξιοπιστίας με βάση τα όσα αποκαλύφθηκαν τις προηγούμενες εβδομάδες και την κατάρρευση του αφηγήματος της συγκάλυψης».
Μάλιστα, συμπληρώνουν, ότι η ψηφοφορία για την πρόταση προανακριτικής είναι μυστική και κατ’ επέκταση είναι στο χέρι όλων των βουλευτών και των βουλευτών της αντιπολίτευσης τι θα ψηφίσουν. «Δεν απαγορεύεται στους βουλευτές της αντιπολίτευσης να ψηφίσουν υπέρ και σε παραπάνω από μία προτάσεις. Εάν λοιπόν οι βουλευτές της αντιπολίτευσης, ασχέτως τι θα ψηφίσουν για τα δικά τους κατηγορητήρια, ψηφίσουν κατά στο δικό μας κατηγορητήριο θα έχουν κι εκείνοι ευθύνη για την όποια τελική απόφαση» εξηγούν στελέχη της Νέας Δημοκρατίας.
Τους αθώους και τους ενόχους τους κρίνει η Δικαιοσύνη
Και συμπληρώνουν: «Δεν θεωρούμε κανέναν αθώο ή ένοχο από πριν, τους αθώους και τους ενόχους τους κρίνει η δικαιοσύνη. Τι κάνουμε όμως εμείς; Λέμε στη δικαιοσύνη, στους τακτικούς δικαστές, σε ανώτατους δικαστές να πάρουν ένα κατηγορητήριο και να το πάνε είτε στο αρχείο, είτε να το προχωρήσουν, είτε να το διευρύνουν».
Επί του πρακτέου, πάντως, η κυβέρνηση σχολιάζει ότι δεν προκύπτει από τα στοιχεία της δικογραφίας η διερεύνηση του κακουργήματος της παρακώλυσης συγκοινωνιών για τον κ. Καραμανλή, όπως έχει ζητήσει στην πρότασή του το ΠΑΣΟΚ. Όπως τονίζουν: «Ο κ. Καραμανλής είχε στα χέρια του δύο πιστοποιητικά ασφάλειας. Το πρώτο από την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων που εκδόθηκε το 2021 με λήξη το 2026 και το δεύτερο από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων που επισκόπησε τον ελληνικό σιδηρόδρομο και 20 ημέρες πριν από το δυστύχημα εξέδωσε πιστοποιητικό σύμφωνα με το οποίο ο υπάρχων σιδηρόδρομος είναι ασφαλής».
Οι ισχυρισμοί για τον Καραμανλή
Και συνεχίζουν: «Στα ίδια τα κατηγορητήρια κατά της προέδρου της ΡΑΣ αλλά και κατά των 2 διευθυντών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών μεταξύ άλλων αναφέρεται ότι τα συγκεκριμένα στελέχη κατηγορούνται διότι αν και ήταν υπεύθυνα για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων και όφειλαν να εισηγηθούν συγκεκριμένα μέτρα ή να προβούν στις απαιτούμενες προεργασίες, δεν το έπραξαν. Σε ζητήματα που τέθηκαν στον κ. Καραμανλή σχετικά με την στελέχωση του ΟΣΕ, ο πρώην υπουργός ανταποκρίθηκε με την προκήρυξη για προσωπικό ή την πρόσληψη 200 εργαζομένων με μπλοκάκια».