Τα υβριδικά μοντέλα προτίμησαν για άλλον έναν μήνα οι Έλληνες καταναλωτές. Κατέγραψαν αύξηση 4,2% τον φετινό Μάιο σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, καταλαμβάνοντας το 47,6% του συνόλου των πωλήσεων. Αυτό σημαίνει ότι σχεδόν ένα στα δύο αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν στην χώρα μας έφεραν υβριδική τεχνολογία.
Αύξηση 2,1% σημείωσαν και τα plug-in υβριδικά μοντέλα, καταλαμβάνοντας συνολικά το 6,8% των πωλήσεων. Αυτή η κατηγορία γεφυρώνει το χάσμα που υπάρχει μεταξύ των συμβατικών και των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Είναι μια κατηγορία όπου οι αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν σε μεγάλο βαθμό, βγάζοντας μοντέλα με μεγάλες ηλεκτρικές αυτονομίες, άρα με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Σήμερα κυκλοφορούν πολλά μοντέλα με ηλεκτρική αυτονομία κοντά στα 100 χιλιόμετρα, ενώ υπάρχουν αρκετά που αγγίζουν ακόμη και τα 200 χιλιόμετρα.
Αύξηση πωλήσεων σημείωσαν και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, παρά τα προβλήματα που υπήρξαν με το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3». Κατέγραψαν αύξηση 1,8%, ενώ με δεδομένο ότι από τις αρχές του επόμενου μήνα θα ανοίξει άλλο αντίστοιχο πρόγραμμα, αναμένεται να δοθεί μια εκ νέου δυναμική στις πωλήσεις. Σε αυτήν την αύξηση σημαντικό ρόλο έπαιξαν και προσιτά μοντέλα που έχουν βγει στην παραγωγή από τις κατασκευάστριες εταιρείες, δίνοντας την ευκαιρία σε μεγάλη μερίδα ατόμων να τα αποκτήσει.
Σημαντική αύξηση στις πωλήσεις γνώρισε και η κατηγορία αυτοκινήτων με διπλό καύσιμο. Το 4,3% των συνολικών πωλήσεων αφορούσε τις πωλήσεις της συγκεκριμένης κατηγορίας, την στιγμή που το αντίστοιχο ποσοστό των Ευρωπαίων είναι 3,3%.
Η τάση των τελευταίων ετών να επιλέγουν οι Έλληνες αυτοκίνητα που ανήκουν στην «Β» κατηγορία συνεχίστηκε και τον Μάιο. Το 56% των συνολικών πωλήσεων της συγκεκριμένης κατηγορίας, με τα SUV να κερδίζουν ποσοστό 35,5%. Η αμέσως επόμενη αγαπημένη κατηγορία των Ελλήνων ήταν η «C» με ποσοστό 21,4% και με τα SUV να καταλαμβάνουν το 15,1%, ενώ λίγο πιο πίσω βρέθηκε η «Α» κατηγορία με 13,2% συνολικού μεριδίου (τα SUV ήταν 3%).
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ