Νέα έρευνα: Οι έντονες επιταχύνσεις ενισχύουν τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας ηλεκτρικών οχημάτων

Νέα έρευνα: Οι έντονες επιταχύνσεις ενισχύουν τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας ηλεκτρικών οχημάτων

Η κατάσταση της υγείας μιας μπαταρίας ηλεκτρικού αυτοκινήτου, αλλά και η διάρκεια ζωής της, είναι συχνά μεγαλύτερη από αυτή που ανακοινώνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Αυτό συμβαίνει γιατί οι δοκιμές των εταιρειών βασίζονται κυρίως σε σταθερή απώλεια ρεύματος, καθώς οι οδηγοί χρησιμοποιούν συγκεκριμένες τεχνικές οδήγησης για να πετύχουν οικονομία ενέργειας. Ωστόσο, στην καθημερινότητα, οι οδηγοί έχουν έντονες επιταχύνσεις στο φανάρι και απότομες επιβραδύνσεις στην πόλη, διανύοντας μεγάλες ανηφόρες, μερικές φορές με πέντε επιβάτες στην καμπίνα.

Νέα έρευνα από το Πανεπιστήμιο Στάνφορντ, που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό «Nature Energy», διαπίστωσε ότι οι μεγάλες και απότομες απώλειες ενέργειας είναι ευεργετικές για τις μπαταρίες ιόντων λιθίου. Σε σύγκριση με τις σταθερές εργαστηριακές δοκιμές, ο τρόπος οδήγησης σε πραγματικές συνθήκες μπορεί να παρατείνει τη διάρκεια ζωής των στοιχείων της μπαταρίας έως και 38%, προσθέτοντας περίπου 313.820 χιλιόμετρα οδήγησης πριν η μπαταρία φτάσει στο όριο τέλους ζωής της. Οι ερευνητές εκτίμησαν ότι αυτό το όριο ορίζεται συνήθως στο 70% ή 80% της αρχικής χωρητικότητάς της.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μεγαλύτερη εμπιστοσύνη για την κατάσταση της υγείας της μπαταρίας, καθώς οι ιδιοκτήτες δεν θα χρειαστεί να την αλλάξουν σύντομα. Η μελέτη εξηγεί ότι οι παλιές, εργαστηριακές δοκιμές σταθερού φορτίου προκάλεσαν στρες στην μπαταρία, ενθαρρύνοντας την «επιμετάλλωση λιθίου» και τη συσσώρευση θερμότητας, οι οποίες είναι οι κύριοι υπαίτιοι για την υποβάθμισή της. Η οδήγηση σε πραγματικές συνθήκες λειτουργεί ενάντια στο στρες της μπαταρίας, επιτρέποντας στην μπαταρία να ηρεμήσει μέσω σύντομων περιόδων ανάπαυσης.

Ωστόσο, οι πραγματικοί εχθροί της μπαταρίας ηλεκτρικού αυτοκινήτου παραμένουν η υπερβολική ζέστη και οι ακραίες καταστάσεις φόρτισης. Η παρουσία ενός ηλεκτρικού οχήματος σε κεντρικό πάρκινγκ το καλοκαίρι ή η συχνή φόρτιση σε ταχυφορτιστή υψηλής ταχύτητας οδηγεί σε γρήγορη γήρανση της μπαταρίας. Επίσης, η διατήρηση της μπαταρίας πλήρως φορτισμένης στο 100% για πολλές ημέρες ή η σχεδόν άδεια κατάσταση της προκαλεί ζημιά.

Συμπερασματικά, οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα πρέπει να οδηγούν κανονικά, χωρίς να ανησυχούν για τη χαμηλή ταχύτητα. Για καθημερινή οδήγηση, το ιδανικό όριο φόρτισης είναι το 80% ή 90%, και θα πρέπει να αποφεύγεται η παρατεταμένη παραμονή της μπαταρίας στο 100%. Κατά τη διάρκεια ταξιδιών, το σύστημα θερμικής διαχείρισης του αυτοκινήτου θα πρέπει να προετοιμάσει την μπαταρία πριν από γρήγορη φόρτιση σε ταχυφορτιστή, και μετά το τέλος του ταξιδιού, η μπαταρία θα πρέπει να διατηρείται σε επιθυμητά επίπεδα φόρτισης.

Loading

Play