Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, οι ταξινομήσεις των νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 1,9% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). Η ισχυρή πτώση κατά 7,3% τον Ιούνιο 2025 υποδηλώνει το δύσκολο παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων.
Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων ενώνει τους 16 μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών, βαν και λεωφορείων της Ευρώπης. Τα υβριδικά-ηλεκτρικά μοντέλα συνεχίζουν να αυξάνονται σε δημοτικότητα, διατηρώντας τη θέση τους ως ο πιο δημοφιλής τύπος ισχύος μεταξύ των αγοραστών.
Μέχρι τον Ιούνιο του 2025, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 15,6% του μεριδίου αγοράς της ΕΕ, σημειώνοντας αύξηση από το χαμηλό βασικό ποσοστό του 12,5% στο πρώτο εξάμηνο του 2024. Οι ταξινομήσεις υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων συνεχίζουν να αυξάνονται, καταλαμβάνοντας το 34,8% της αγοράς, παραμένοντας η προτιμώμενη επιλογή μεταξύ των καταναλωτών της ΕΕ.
Εν τω μεταξύ, το συνδυασμένο μερίδιο αγοράς των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε στο 37,8%, από 48,2% την ίδια περίοδο το 2024. Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, οι πωλήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία έφτασαν τις 869.271 μονάδες, καταλαμβάνοντας το 15,6% της αγοράς της ΕΕ. Τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές στην ΕΕ, που αντιπροσωπεύουν πάνω από το 60% των ταξινομήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία, σημείωσαν αύξηση, με τη Γερμανία να ξεχωρίζει (+35,1%).
Τα στοιχεία του πρώτου εξαμήνου του 2025 έδειξαν επίσης ότι οι νέες ταξινομήσεις υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν σε 1.942.762 μονάδες, με σημαντική ανάπτυξη στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές: Γαλλία (+34,1%), Ισπανία (+32,8%), Ιταλία (+10%) και Γερμανία (+9,9%).
Οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων plug-in-hybrid το πρώτο εξάμηνο του 2025 έφτασαν τις 469.410 μονάδες. Αυτό οφείλεται στην αύξηση του όγκου πωλήσεων σε βασικές αγορές όπως η Γερμανία (+55,1%) και η Ισπανία (+82,5%). Ως αποτέλεσμα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα plug-in-hybrid αντιπροσωπεύουν πλέον το 8,4% των συνολικών ταξινομήσεων αυτοκινήτων στην ΕΕ.
Βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα: μέχρι το τέλος Ιουνίου 2025, οι ταξινομήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων είχαν μειωθεί κατά 21,2%, με όλες τις μεγάλες αγορές να παρουσιάζουν μειώσεις. Η Γαλλία παρουσίασε την πιο απότομη πτώση, με τις ταξινομήσεις να μειώνονται κατά 33,7%.
Με 1.585.357 νέα αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί μέχρι στιγμής, το μερίδιο αγοράς για τα βενζινοκίνητα μειώθηκε στο 28,4%. Ομοίως, η αγορά πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε κατά 28,1%, οδηγώντας το μερίδιο των πετρελαιοκίνητων οχημάτων στο 9,4% τον Ιούνιο του 2025.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ