Πτώση στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στην ΕΕ το πρώτο εξάμηνο του 2025

Πτώση στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στην ΕΕ το πρώτο εξάμηνο του 2025

Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, οι ταξινομήσεις των νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 1,9% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). Η ισχυρή πτώση κατά 7,3% τον Ιούνιο 2025 υποδηλώνει το δύσκολο παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων.

Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων ενώνει τους 16 μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών, βαν και λεωφορείων της Ευρώπης. Τα υβριδικά-ηλεκτρικά μοντέλα συνεχίζουν να αυξάνονται σε δημοτικότητα, διατηρώντας τη θέση τους ως ο πιο δημοφιλής τύπος ισχύος μεταξύ των αγοραστών.

Μέχρι τον Ιούνιο του 2025, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 15,6% του μεριδίου αγοράς της ΕΕ, σημειώνοντας αύξηση από το χαμηλό βασικό ποσοστό του 12,5% στο πρώτο εξάμηνο του 2024. Οι ταξινομήσεις υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων συνεχίζουν να αυξάνονται, καταλαμβάνοντας το 34,8% της αγοράς, παραμένοντας η προτιμώμενη επιλογή μεταξύ των καταναλωτών της ΕΕ.

Εν τω μεταξύ, το συνδυασμένο μερίδιο αγοράς των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε στο 37,8%, από 48,2% την ίδια περίοδο το 2024. Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, οι πωλήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία έφτασαν τις 869.271 μονάδες, καταλαμβάνοντας το 15,6% της αγοράς της ΕΕ. Τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές στην ΕΕ, που αντιπροσωπεύουν πάνω από το 60% των ταξινομήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία, σημείωσαν αύξηση, με τη Γερμανία να ξεχωρίζει (+35,1%).

Τα στοιχεία του πρώτου εξαμήνου του 2025 έδειξαν επίσης ότι οι νέες ταξινομήσεις υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν σε 1.942.762 μονάδες, με σημαντική ανάπτυξη στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές: Γαλλία (+34,1%), Ισπανία (+32,8%), Ιταλία (+10%) και Γερμανία (+9,9%).

Οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων plug-in-hybrid το πρώτο εξάμηνο του 2025 έφτασαν τις 469.410 μονάδες. Αυτό οφείλεται στην αύξηση του όγκου πωλήσεων σε βασικές αγορές όπως η Γερμανία (+55,1%) και η Ισπανία (+82,5%). Ως αποτέλεσμα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα plug-in-hybrid αντιπροσωπεύουν πλέον το 8,4% των συνολικών ταξινομήσεων αυτοκινήτων στην ΕΕ.

Βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα: μέχρι το τέλος Ιουνίου 2025, οι ταξινομήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων είχαν μειωθεί κατά 21,2%, με όλες τις μεγάλες αγορές να παρουσιάζουν μειώσεις. Η Γαλλία παρουσίασε την πιο απότομη πτώση, με τις ταξινομήσεις να μειώνονται κατά 33,7%.

Με 1.585.357 νέα αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί μέχρι στιγμής, το μερίδιο αγοράς για τα βενζινοκίνητα μειώθηκε στο 28,4%. Ομοίως, η αγορά πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε κατά 28,1%, οδηγώντας το μερίδιο των πετρελαιοκίνητων οχημάτων στο 9,4% τον Ιούνιο του 2025.

Loading

Play