Νέος ορίζοντας για τον τομέα των ρυμουλκών και ναυαγοσωστικών στην Ελλάδα

Νέος ορίζοντας για τον τομέα των ρυμουλκών και ναυαγοσωστικών στην Ελλάδα

Στις 23 Ιουνίου 2025, στην Πέτρινη Αποθήκη του ΟΛΠ στον Πειραιά, ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο για έναν ειδικό κλάδο της ελληνικής ναυτιλίας, με τη διοργάνωση του 1ου Συνεδρίου της Ελληνικής Ένωσης Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών και Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων.

Η προοπτική και η φιλοδοξία είναι το συνέδριο να αποτελέσει θεσμό διαλόγου και προτάσεων γύρω από κρίσιμα και εξειδικευμένα ζητήματα ασφάλειας, προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και βιώσιμης ανάπτυξης.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Ρυμουλκών Ναυαγοσωστικών πλοίων, Παύλος Ξηραδάκης, μιλά στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για τις προκλήσεις, τις ελλείψεις, αλλά και τις προοπτικές που διανοίγονται για έναν τομέα απολύτως στρατηγικό για τη χώρα. Σκοπός του συνεδρίου είναι να αναδείξει τον κρίσιμο ρόλο και την ουσιαστική συνεισφορά των ρυμουλκών, των ναυαγοσωστικών και των αντιρρυπαντικών πλοίων καθώς και των πλοίων υποστήριξης υπεράκτιων εγκαταστάσεων για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής.

Στόχος μας είναι να καταδείξουμε το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον του κλάδου μας, να εντοπίσουμε τα ισχυρά του σημεία, να καταγράψουμε τις αδυναμίες του και, τελικά, να προσφέρουμε ένα διαρκές βήμα καλόπιστου διαλόγου για την παρακολούθηση της εξέλιξής του. Ήρθε λοιπόν η ώρα να ακουστεί δυνατά η φωνή ενός κλάδου που επί χρόνια προσφέρει σιωπηλά στην ασφάλεια της ναυσιπλοΐας.

Η απαρχαιωμένη εικόνα των ρυμουλκών που πρόσφεραν τις υπηρεσίες τους στα λιμάνια χωρίς πλαίσιο απαιτήσεων και όρων ασφαλείας, έχει πλέον φτάσει στο τέλος της. Νέα σύγχρονα ρυμουλκά πλοία, πολύ πιο ικανά και αποτελεσματικά, βρίσκονται ήδη στα ελληνικά λιμάνια, αφήνοντας αισιοδοξία ότι η Ελλάδα έχει αλλάξει οριστικά σελίδα στον τομέα των ρυμουλκήσεων.

Εκτός από την εικόνα μας και τη συνεχή βελτίωση στην προσφορά μας για ασφαλείς ρυμουλκικές υπηρεσίες, επιθυμούμε αυτή η μεταστροφή του κλάδου να γίνει με βάση τις επιταγές της πράσινης μετάβασης, προς όφελος της εθνικής οικονομίας και των ελληνικών επιχειρήσεων.

Είναι πράγματι κρίσιμο το ότι η Ελλάδα, έχοντας τη δεύτερη μεγαλύτερη ακτογραμμή παγκοσμίως, δεν διαθέταμε ούτε ένα επαγγελματικό ναυαγοσωστικό πλοίο για πάνω από μια δεκαετία. Η επιθαλάσσια αρωγή, ως σύνθετη δράση, είναι ένα πλαίσιο ενεργειών που πρέπει να οργανώνονται με τρόπο που να μπορούν να πραγματοποιηθούν οργανωμένα και συντονισμένα.

Αναμφίβολα στον τομέα της αντιρρύπανσης έχουν γίνει βήματα αλλά θα χρειαστεί χρόνος ώστε να δοκιμαστούν στην πράξη. Χρειάστηκαν 25 χρόνια αναρχίας για να μπορέσει η Πολιτεία να θεσμοθετήσει τις απαραίτητες προϋποθέσεις.

Κλείνοντας, είναι ένα μεγάλο στοίχημα για τις υπεράκτιες δραστηριότητες στην Ελλάδα. Η Ελλάδα ανακοίνωσε τον Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχεδιασμό ως μια συντονισμένη προσέγγιση των δράσεων που πραγματοποιούνται στη θάλασσα.

Σήμερα, μας δίνεται η ευκαιρία να γνωρίσουμε καλύτερα τον χώρο αυτό, να κατανοήσουμε τη σημασία και τις προκλήσεις που συνδέονται με αυτόν.

Loading

Play