Σε μια εποχή που ο τουρισμός αναζητά αυθεντικές εμπειρίες, η Καρδίτσα επιχειρεί να ξανασυστηθεί στο κοινό, επενδύοντας στον ανερχόμενο τομέα του οινοτουρισμού. Η καρδιά της Θεσσαλίας επιχειρεί να εμπλουτίσει το τουριστικό της προϊόν και να προσφέρει περισσότερους λόγους στους επισκέπτες να παρατείνουν τη διαμονή τους εκεί. Με εννέα οινοποιεία στο δυναμικό της -εκ των οποίων τα δύο ήδη επισκέψιμα και τα υπόλοιπα σε διαδικασία ένταξης- η περιοχή βλέπει στον οινοτουρισμό μια βιώσιμη εναλλακτική ανάπτυξης που μπορεί να συνδυαστεί με τον ορεινό τουρισμό και τα τοπικά προϊόντα.
Η Αναπτυξιακή Καρδίτσας, σε συνεργασία με θεσμικούς φορείς, υλοποιεί δράσεις που στοχεύουν να φέρουν στο προσκήνιο τον τοπικό αμπελώνα. Το οινοτουριστικό brand της Καρδίτσας μπορεί να αποτελέσει μια σημαντική ευκαιρία για την περιοχή, η οποία έχει δοκιμαστεί σκληρά από τις φυσικές καταστροφές. Σήμερα, υπάρχουν στην περιοχή εννέα οινοποιεία, με την Αναπτυξιακή Καρδίτσας να στοχεύει στη μετατροπή τους σε πλήρως επισκέψιμους χώρους.
Ο οινοτουρισμός προσφέρει νέες δυνατότητες ανάπτυξης και, όπως τονίζουν οι τοπικοί παράγοντες, είναι κρίσιμη η συνεργασία με άλλους φορείς του τουρισμού και της γαστρονομίας. Ήδη, ορισμένα μεγάλα ξενοδοχεία στη Λίμνη Πλαστήρα έχουν ξεκινήσει δράσεις που ενισχύουν την τοπική εμπειρία, με επισκέπτες από χώρες όπως το Ισραήλ, η Γερμανία και η Αυστρία να εξερευνούν την περιοχή.
Η πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Οινοτουρισμού, Μαίρη Τριανταφυλλοπούλου, επισημαίνει ότι οι προοπτικές του οινοτουρισμού στην Κεντρική Ελλάδα είναι σημαντικές και μπορεί να αποφέρει νέα τουριστική ταυτότητα στην περιοχή. Η σύνδεση των οινοποιείων με την εστίαση και τη φιλοξενία είναι κρίσιμη για την ανάπτυξη του οινοτουρισμού στην Καρδίτσα. Ήδη υπάρχει συνεργασία με το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος και την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων, επιδιώκοντας την ενίσχυση των συνεργειών.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ