Δωρεάν υπηρεσίες ψυχικής υγείας: 40 νέες μονάδες για όλους τους πολίτες

Δωρεάν υπηρεσίες ψυχικής υγείας: 40 νέες μονάδες για όλους τους πολίτες

Η προκήρυξη διαγωνισμού για την ανάπτυξη 40 νέων Μονάδων Ολικής Φροντίδας Ψυχικής Υγείας, με συνολικό προϋπολογισμό 56.000.000 ευρώ, υπεγράφη από τον υπουργό Υγείας Άδωνι Γεωργιάδη. Αυτές οι μονάδες θα παρέχουν δωρεάν υπηρεσίες ψυχικής υγείας σε όλους τους πολίτες σε όλη την επικράτεια, χρηματοδοτούμενες από το ΕΣΠΑ 2021-2027.

Η πρωτοβουλία αυτή εντάσσεται στο στρατηγικό σχέδιο του υπουργείου Υγείας για την ενίσχυση των υπηρεσιών ψυχικής υγείας, διασφαλίζοντας την καθολική και ισότιμη πρόσβαση σε ποιοτικές υπηρεσίες. Οι νέες μονάδες θα προσφέρουν υπηρεσίες Κέντρου Ημέρας, κατ’ οίκον φροντίδα μέσω κινητών κλιμακίων και ψυχοκοινωνική υποστήριξη στην κοινότητα.

Στοχεύουν ιδιαίτερα σε ευάλωτες ομάδες, όπως άτομα με αυτισμό και νευροαναπτυξιακές διαταραχές, καθώς και σε άτομα με άνοια και Alzheimer. Η παροχή εξειδικευμένης φροντίδας στην κοινότητα, η στήριξη των οικογενειών και η προώθηση της κοινωνικής ένταξης είναι οι κύριοι στόχοι αυτών των μονάδων.

Ο υπουργός Υγείας δήλωσε ότι η ενίσχυση των υπηρεσιών ψυχικής υγείας είναι προτεραιότητα της κυβέρνησης, με στόχο τη δημιουργία ενός ανθρωποκεντρικού μοντέλου φροντίδας που θα φέρει τις υπηρεσίες πιο κοντά στον πολίτη. Η ψυχική υγεία είναι δημόσιο αγαθό και η πολιτεία οφείλει να την προστατεύει.

Loading

Play