Η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) ζητά άμεση φραγή των εισερχόμενων κλήσεων από το εξωτερικό, που στοχεύουν στην εξαπάτηση των καλούμενων με τη μέθοδο «Caller ID Spoofing». Η ενεργοποίηση αυτής της ενέργειας προήλθε ύστερα από συνεργασία με την Ένωση Εταιρειών Κινητής Τηλεφωνίας και την Ελληνική Ένωση Τραπεζών, με σκοπό να προστατευτούν οι καταναλωτές από αυτές τις κακόβουλες κλήσεις.
Στην ανακοίνωσή της, η ΕΕΤΤ επισημαίνει ότι η πλειονότητα των τηλεπικοινωνιακών παρόχων έχει ήδη εφαρμόσει σχετική φραγή, ανταποκρινόμενη στις αυξανόμενες αναφορές καταναλωτών για κακόβουλες κλήσεις. Με τη μέθοδο αυτή, επιτήδειοι παρουσιάζονται ως αριθμοί γνωστών οργανισμών ή κυβερνητικών φορέων, προκειμένου να αποσπάσουν ευαίσθητα προσωπικά στοιχεία από τους καταναλωτές.
Η ΕΕΤΤ καλεί τους καταναλωτές να είναι σε εγρήγορση και να προβαίνουν σε συγκεκριμένες ενέργειες, όπως η άμεση διακοπή της κλήσης και η επικοινωνία με τον οργανισμό από τον οποίο υποτίθεται ότι προήλθε η κλήση, για επιβεβαίωση.
Επιπλέον, υπενθυμίζει ότι οι καταναλωτές δεν πρέπει ποτέ να αποκαλύπτουν προσωπικά ή τραπεζικά στοιχεία, καθώς κατά τη διάρκεια γνήσιων επικοινωνιών, δεν θα ζητηθούν τέτοιες πληροφορίες. Προτείνει επίσης την αναφορά αυτών των κλήσεων στην αστυνομία.
Η ΕΕΤΤ, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, θα συνεχίσει να εξετάζει νέες στρατηγικές για την αποτελεσματική αντιμετώπιση των κακόβουλων κλήσεων, λαμβάνοντας υπόψη τη διεθνή εμπειρία, καθώς το φαινόμενο αυτό έχει αποκτήσει παγκόσμιες διαστάσεις.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ