Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας: Μια ολιστική προσέγγιση στην οδική ασφάλεια και την προστασία της ανθρώπινης ζωής

Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας: Μια ολιστική προσέγγιση στην οδική ασφάλεια και την προστασία της ανθρώπινης ζωής

«Η οδική ασφάλεια αποτελεί αναμφισβήτητο δείκτη πολιτισμού, παιδείας, σεβασμού, αλλά και έκφραση θεσμικής ευθύνης», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, κατά την ομιλία του στη Ολομέλεια της Βουλής επί του σχεδίου νόμου «Νέο Κυρωτικό Πλαίσιο του ΚΟΚ και λοιπές διατάξεις για την Ασφαλή Κινητικότητα».

Ο υπουργός υπογράμμισε ότι ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας συνιστά, πέρα από θεσμικό εργαλείο, μια τολμηρή και ολιστική παρέμβαση για την ενίσχυση και θωράκιση της οδικής ασφάλειας, την προστασία της ανθρώπινης ζωής και προφανώς, την αλλαγή νοοτροπίας στον τρόπο με τον οποίο κινούμαστε στους δρόμους της χώρας μας.

«Πρόληψη, αυστηροποίηση των ποινών, καθώς και διαμόρφωση κουλτούρας συμμόρφωσης και υπευθυνότητας, αποτελούν τους βασικούς πυλώνες πάνω στους οποίους οικοδομήθηκε ο αναθεωρημένος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας. Η επιτακτική ανάγκη καλλιέργειας μιας νέας οδικής παιδείας θα εκφράζεται ως διαρκής στάση ευθύνης, συνείδησης και σεβασμού απέναντι στον συνάνθρωπο και τον δημόσιο χώρο. Σημείωσε επίσης ότι τα τροχαία δυστυχήματα στην Ελλάδα είναι ένα διαχρονικό φαινόμενο, με χαρακτηριστικά κοινωνικής μάστιγας.

Ο κ. Δήμας ανέφερε ότι, μόνο το 2024, καταγράφηκαν στη χώρα περισσότεροι από 665 θάνατοι από τροχαία, επισημαίνοντας ότι, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Κομισιόν, η Ελλάδα καταγράφει 61 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων, επιβεβαιώνοντας την ανάγκη για άμεσες και αποτελεσματικές μεταρρυθμίσεις.

Στον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, οι διατάξεις περιλαμβάνουν αυστηρές κυρώσεις για τα αδικήματα υψηλής επικινδυνότητας, όπως η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, καθώς και η παραβίαση του ορίου ταχύτητας, η οποία καταγράφηκε ως η πιο συχνή παράβαση για το έτος 2024.

Αναφορικά με τις προβλέψεις του νομοσχεδίου, ο κ. Δήμας υπογράμμισε ότι θα επιβληθούν αυστηρές ποινές που περιλαμβάνουν από την επιβολή ανώτατου ορίου ταχύτητας 30 χλμ./ώρα έως την αφαίρεση άδειας οδήγησης για σοβαρές παραβάσεις, όπως οι κόντρες ταχύτητας.

Σημειώνεται ότι στο πλαίσιο της σύμβασης προμήθειας καμερών ελέγχου παραβίασης, θα λειτουργήσουν 388 κάμερες, με στόχο την πλήρη ψηφιοποίηση της διαδικασίας καταγραφής παραβάσεων.

«Είμαι βέβαιος ότι όλοι αντιλαμβανόμαστε την ουσιαστική και ριζική μεταρρύθμιση που θα επιφέρει ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας», κατέληξε ο υπουργός, τονίζοντας τη σημασία της συλλογικής βούλησης για τη θεμελίωση μιας νέας κουλτούρας οδικής ασφάλειας.

Loading

Play