Η Ελλάδα καταγράφει αυξημένους θανάτους από τροχαία δυστυχήματα, με αναγκαία μέτρα για την οδική ασφάλεια. Βαρύς είναι ο φόρος αίματος που καταβάλλουν οι πολίτες στους ελληνικούς δρόμους, με 665 θανάτους σε τροχαία δυστυχήματα το 2024, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας των Μεταφορών (ETSC). Ο αριθμός αυτός είναι αυξημένος κατά 2,9% σε σύγκριση με το 2023, όταν είχαν καταγραφεί 621 θάνατοι, και πιθανόν να αποδειχθεί υψηλότερος με την κατάθεση των τελικών στοιχείων. Την έρευνα αναδεικνύει ο Πανελλαδικός Σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα, με εύστοχες παρατηρήσεις.
Και φέτος, οι θάνατοι και οι τραυματισμοί από τροχαία στην Ευρώπη απέχουν πολύ από τους στόχους που έχουν τεθεί τόσο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή όσο και από τις κυβερνήσεις των κρατών μελών. Το 2024, 20.017 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους της ΕΕ, με την προοπτική ότι η μείωση αυτή θα είναι ακόμα μικρότερη όταν δημοσιοποιηθούν τα οριστικά στοιχεία. Ο στόχος της ΕΕ για μείωση κατά 50% των τροχαίων δυστυχημάτων από το 2020 έως το 2030 θεωρείται πλέον ανέφικτος, δεδομένου ότι θα έπρεπε οι θάνατοι να μειώνονται ετησίως κατά 6,1%.
Αξιοσημείωτο είναι ότι εκτός ΕΕ, οι ασφαλέστερες χώρες περιλαμβάνουν τρεις χώρες που δεν ανήκουν στην Ένωση: τη Νορβηγία, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ελβετία. Μόνο δύο κράτη μέλη της ΕΕ, η Σουηδία και η Φινλανδία, είναι μεταξύ των πιο ασφαλών χωρών. Το 2024, η Ελλάδα κατατάσσεται στην 29η χειρότερη θέση ανάμεσα σε 32 χώρες, με 64 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκους, συνεχίζοντας την επικίνδυνη πορεία της.
Από άποψη οδικής ασφάλειας, η Ελλάδα παραμένει σταθερά σε χαμηλά επίπεδα, χωρίς να παρατηρούνται θετικές εξελίξεις. Η πιθανότητα θανάτου για έναν χρήστη του οδικού δικτύου στην Ελλάδα το 2024 ήταν πάνω από τριπλάσια σε σχέση με χώρες όπως η Νορβηγία και η Σουηδία.
Είναι προφανές ότι η προσδοκία για μείωση των θανάτων κατά 50% μέχρι το 2030 δεν θα πραγματοποιηθεί, όπως καταδεικνύουν τα στοιχεία του ETSC, ενώ τονίζεται ότι κάθε θάνατος και σοβαρός τραυματισμός στο δρόμο δεν είναι αποδεκτός, καταλήγει ο Σύλλογος.
Πηγή περιεχομένου: in.gr