Νοτοπούλου: Κενά εκπαιδευτικών και ελλείψεις βιβλίων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση της Δυτικής Θεσσαλονίκης, εν μέσω Τράπεζας Θεμάτων

Νοτοπούλου: Κενά εκπαιδευτικών και ελλείψεις βιβλίων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση της Δυτικής Θεσσαλονίκης, εν μέσω Τράπεζας Θεμάτων

Ιδιαίτερα ανησυχητική είναι η κατάσταση στα Λύκεια, όπου οι μαθητές της Α΄ και Β΄ τάξης θα εξεταστούν μέσω της Τράπεζας Θεμάτων, η οποία απαιτεί πλήρη κάλυψη της ύλης.

Στη Βουλή με πρωτοβουλία της Κατερίνας Νοτοπούλου φέρνουν βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ,  τα συνεχιζόμενα προβλήματα στη λειτουργία των σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στη Δυτική Θεσσαλονίκη, αποδεικνύοντας γι΄ακόμη μια χρονιά,  την ανεπάρκεια του Υπουργείου Παιδείας να διασφαλίσει την έγκαιρη στελέχωση και ισότιμη πρόσβαση όλων των μαθητών στη γνώση.

Παρά το γεγονός ότι η σχολική χρονιά 2025–2026 βρίσκεται ήδη στον δεύτερο μήνα της, οι σχολικές μονάδες της Δυτικής Θεσσαλονίκης αντιμετωπίζουν σημαντικές ελλείψεις σε βασικές ειδικότητες, όπως φιλολόγους, μαθηματικούς και φυσικούς.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των εκπαιδευτικών ενώσεων, έχει καλυφθεί μόλις το 50% των θέσεων φιλολόγων, με αποτέλεσμα οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να δίνουν προτεραιότητα στη Γ΄ Λυκείου ώστε να διασφαλιστεί η κάλυψη της ύλης των Πανελλαδικών Εξετάσεων, αφήνοντας ακάλυπτες τις ανάγκες των μαθητών των μικρότερων τάξεων.

Ταυτόχρονα, καταγράφονται καθυστερήσεις στην παράδοση βιβλίων ειδικοτήτων στα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑΛ), γεγονός που οδηγεί στη διδασκαλία μαθημάτων χωρίς το απαραίτητο εκπαιδευτικό υλικό. Η 3η φάση προσλήψεων αναπληρωτών προβλέπεται να γίνει δύο μήνες μετά την πρώτη, αφήνοντας κενά που υπονομεύουν την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων.

Ιδιαίτερα ανησυχητική είναι η κατάσταση στα Λύκεια, όπου οι μαθητές της Α΄ και Β΄ τάξης θα εξεταστούν μέσω της Τράπεζας Θεμάτων, η οποία απαιτεί πλήρη κάλυψη της ύλης. Οι χαμένες διδακτικές ώρες, σε συνδυασμό με τον δυσανάλογα μεγάλο όγκο ύλης και τη δυσκολία των θεμάτων, καθιστούν την προετοιμασία των μαθητών ανεπαρκή και οδηγούν σε φαινόμενα άνισης μεταχείρισης.

Ερωτάται η κ. Υπουργός:

1) Πώς προτίθεται το Υπουργείο να καλύψει άμεσα τα κενά σε φιλολόγους, μαθηματικούς και φυσικούς στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Δυτικής Θεσσαλονίκης;

2) Έχει προγραμματιστεί συμπληρωματική φάση προσλήψεων αναπληρωτών για την κάλυψη αυτών των ελλείψεων, νωρίτερα από την προαναγγελθείσα 3η φάση;

3) Ποια μέτρα προτίθεται να λάβει το Υπουργείο για την αναπλήρωση των χαμένων διδακτικών ωρών, ώστε οι μαθητές να προετοιμαστούν επαρκώς για την Τράπεζα Θεμάτων;

4) Θα υπάρξει αναθεώρηση ή προσαρμογή της ύλης της Τράπεζας Θεμάτων, ώστε να ανταποκρίνεται στα πραγματικά διδακτικά δεδομένα των σχολείων;

5) Σε ποιες ενέργειες έχει προχωρήσει το Υπουργείο για τη διάθεση όλων των σχολικών βιβλίων, ιδίως στα ΕΠΑΛ και στα μαθήματα ειδικότητας;

6) Πώς διασφαλίζεται ότι τα σχολεία των δυτικών συνοικιών της Θεσσαλονίκης θα τύχουν ίσης μεταχείρισης και δεν θα υστερούν σε στελέχωση και υλικοτεχνική υποδομή σε σχέση με άλλες περιοχές;

Loading

Play