Ο κ. Παππάς υπογραμμίζει ότι η κατασκευή ενός ανισόπεδου κόμβου χωρίς καμία πρόβλεψη για τον οδικό άξονα που θα τον καταστήσει λειτουργικό συνιστά κατασπατάληση δημόσιων πόρων.
Τη σοβαρή έλλειψη βασικών μελετών και την απουσία οποιουδήποτε σχεδιασμού για τη σύνδεση του νέου ανισόπεδου κόμβου Κ11Α με το οδικό δίκτυο της Ανατολικής Θεσσαλονίκης αναδεικνύει με κοινοβουλευτική του ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, Πέτρος Παππάς.
Ο υπό κατασκευή κόμβος Κ11Α αποτελεί τμήμα του έργου της υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου (fly over), όμως κατασκευάζεται χωρίς να συνδέεται με κανέναν υφιστάμενο ή μελλοντικό οδικό άξονα, καθώς ο προβλεπόμενος δρόμος δεν έχει ποτέ μελετηθεί. Η σύνδεση Περιφερειακού – Θέρμης/Γαλάτιστας παραμένει σχέδιο στα χαρτιά από το 2000, χωρίς προμελέτη, οριστική μελέτη, ωρίμανση ή ένταξη σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα.
Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι πως ο νέος κόμβος κινδυνεύει να παραμείνει για χρόνια «νεκρός», χωρίς λειτουργική αξία, εγείροντας σοβαρά ερωτήματα σχετικά με:
-την ορθολογικότητα του σχεδιασμού,
-την αποτελεσματική χρήση των δημόσιων πόρων,
-τη χωροταξική και συγκοινωνιακή αντίληψη του Υπουργείου,
-αλλά και την πραγματική στόχευση του έργου ως προς την αποσυμφόρηση της Ανατολικής Θεσσαλονίκης.
Ο κ. Παππάς υπογραμμίζει ότι η κατασκευή ενός ανισόπεδου κόμβου χωρίς καμία πρόβλεψη για τον οδικό άξονα που θα τον καταστήσει λειτουργικό συνιστά κατασπατάληση δημόσιων πόρων, τόσο για την ανέγερση όσο και για τη μελλοντική συντήρησή του. Παράλληλα, θέτει το ζήτημα της διαφάνειας και της λογοδοσίας, ζητώντας σαφείς απαντήσεις για τα επόμενα βήματα του έργου.
Με την ερώτησή του, ο βουλευτής ζητά από τον Υπουργό να απαντήσει:
-1. Γιατί δεν προχώρησαν παράλληλα οι μελέτες και η ωρίμανση του οδικού άξονα που θα καθιστούσε τον κόμβο λειτουργικό;
-2. Σε ποιο στάδιο βρίσκονται οι προμελέτες, οι οριστικές μελέτες και οι αδειοδοτήσεις, εφόσον έχουν δρομολογηθεί;
-3. Πώς τεκμηριώνεται η σκοπιμότητα κατασκευής ενός κόμβου που δεν θα εξυπηρετεί καμία κυκλοφοριακή ανάγκη για πολλά χρόνια μετά την ολοκλήρωση του fly over;
Ο Πέτρος Παππάς καλεί το Υπουργείο να προχωρήσει άμεσα στις αναγκαίες ενέργειες ώστε ο κόμβος Κ11Α να αποτελέσει πραγματική υποδομή προς όφελος των πολιτών και όχι ακόμη ένα παράδειγμα λανθασμένου σχεδιασμού και αναποτελεσματικής διαχείρισης πόρων.
![]()
