Η Ένωση Τεχνικών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης Οπτικοακουστικού Τομέα (Ε.Τ.Ε.Κ.Τ.-Ο.Τ.) και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος Ακροάματος (Π.Ο.Θ.Α.) απέστειλαν επιστολή διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Πολιτισμού, εκφράζοντας τις ανησυχίες τους για τις συνθήκες εργασίας των επαγγελματιών στον τομέα της τέχνης και του πολιτισμού.
Στην επιστολή τους, επισημαίνουν ότι, παρά την πενταετή πορεία του Ταμείου Ανάκαμψης, οι εργαζόμενοι στον πολιτιστικό τομέα βιώνουν επισφάλεια, αδήλωτη εργασία και έλλειψη ουσιαστικής προστασίας. Ενώ η κυβέρνηση προβάλλει τις μεταρρυθμίσεις, η πραγματικότητα παραμένει σκληρή.
Πέντε χρόνια μετά την έναρξη των χρηματοδοτούμενων έργων, οι εργαζόμενοι συνεχίζουν να περιμένουν τα υποσχόμενα αποτελέσματα. Αντί για πραγματικά μέτρα στήριξης, βλέπουν εκατομμύρια να δαπανώνται σε μελέτες και αναθέσεις, χωρίς να υπάρχει ουσιαστική σύνδεση με την εργασία τους.
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το Μητρώο Καλλιτεχνών και Δημιουργών, το οποίο, αν και χρηματοδοτείται από δημόσιους και ευρωπαϊκούς πόρους, παραμένει ανενεργό και προαιρετικό, χωρίς εγγυήσεις προστασίας των εργαζομένων.
Οι εργαζόμενοι ζητούν να δημοσιοποιηθεί πλήρως ο απολογισμός των κονδυλίων του Ταμείου Ανάκαμψης και να καταστεί υποχρεωτική η εγγραφή στο Μητρώο για κάθε επιδοτούμενη παραγωγή. Επίσης, τονίζουν την ανάγκη για διαφάνεια στη διάθεση του δημόσιου χρήματος και την εφαρμογή των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας.
Η επιστολή αυτή αποτελεί μια κραυγή αγωνίας για τους εργαζόμενους στον πολιτισμό, οι οποίοι απαιτούν να σταματήσει η χρηματοδότηση εργολαβικών συμφερόντων και να δοθούν πραγματικές λύσεις για την προστασία τους.
Πηγή περιεχομένου: in.gr
![]()

