Γιατί η Γερμανία παραμένει πίσω στη χρήση κλιματιστικών

Γιατί η Γερμανία παραμένει πίσω στη χρήση κλιματιστικών

Παρά την αύξηση των καύσωνων, η Γερμανία παραμένει μία από τις χώρες με τη χαμηλότερη χρήση κλιματιστικών στην Ευρώπη. Μόλις το 6% των γερμανικών νοικοκυριών διαθέτει σύστημα κλιματισμού, ποσοστό που είναι σημαντικά χαμηλότερο σε σύγκριση με χώρες όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες ή η Ελλάδα.

Η διαφορά αυτή οφείλεται στον σχεδιασμό των κτιρίων στη Γερμανία, όπου η προτεραιότητα ήταν η θέρμανση κατά τους ψυχρούς μήνες. Οι περισσότερες κατασκευές έχουν σχεδιαστεί με γνώμονα τη διατήρηση της θερμότητας και όχι την ψύξη, γεγονός που περιορίζει τη χρήση κλιματιστικών.

Ωστόσο, η κατάσταση αλλάζει. Οι επιστήμονες αναφέρουν αύξηση της συχνότητας και της έντασης των καυσώνων στην Ευρώπη, συνδέοντας το φαινόμενο με την κλιματική αλλαγή. Η ζήτηση για κλιματιστικά στη Γερμανία έχει αυξηθεί κατά 75% από το 2019 έως το 2024, σύμφωνα με αναλύσεις της Boston Consulting Group.

Παρά την αύξηση αυτή, πολλοί Γερμανοί εξακολουθούν να θεωρούν τον κλιματισμό πολυτέλεια. Οι ειδικοί προειδοποιούν ότι η ακραία ζέστη αποτελεί σοβαρό κίνδυνο για τη δημόσια υγεία, με χιλιάδες θανάτους κάθε χρόνο στην Ευρώπη λόγω υψηλών θερμοκρασιών.

Επιπλέον, οι περιβαλλοντικές οργανώσεις τονίζουν την ανάγκη για εναλλακτικές λύσεις, όπως καλύτερη μόνωση και φυσικό αερισμό, ώστε οι πόλεις να παραμένουν δροσερές χωρίς να επιβαρύνουν το περιβάλλον.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play