Νέο κύμα επιθέσεων από τις Ηνωμένες Πολιτείες κατά του Ιράν σημειώθηκε τη νύχτα του Σαββάτου προς Κυριακή, με τους Φρουρούς της Επανάστασης να απαντούν πλήττοντας αμερικανικές στρατιωτικές εγκαταστάσεις σε Κουβέιτ και Μπαχρέιν. Οι δύο χώρες αλληλοκατηγορούνται για παραβίαση της εκεχειρίας που είχε υπογραφεί στις 17 Ιουνίου, ενώ ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ απείλησε με αφανισμό την Ισλαμική Δημοκρατία.
Αμερικανικά μαχητικά αεροσκάφη έπληξαν δέκα στρατηγικές τοποθεσίες στο Ιράν, εστιάζοντας σε στρατιωτικές υποδομές, συστήματα επικοινωνιών και εγκαταστάσεις αντιαεροπορικής άμυνας, όπως ανακοίνωσε το U.S. Central Command (CENTCOM). Εκρήξεις ακούστηκαν στην περιοχή Σιρίκ του νότιου Ιράν, με την κρατική ραδιοτηλεόραση να αναφέρει πλήγματα σε πύργο τηλεπικοινωνιών.
Η CENTCOM δήλωσε ότι το Ιράν είχε την ευκαιρία να τηρήσει τη συμφωνία κατάπαυσης του πυρός, αλλά επέλεξε να επιτεθεί σε αμερικανικά συμφέροντα, όπως το φορτηγό πλοίο Ever Lovely. Τα ξημερώματα της Κυριακής, οι Φρουροί της Επανάστασης ανακοίνωσαν ότι εκτόξευσαν πυραύλους και drones κατά αμερικανικών εγκαταστάσεων σε Κουβέιτ και Μπαχρέιν.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση των Φρουρών, οι επιθέσεις αυτές αποτελούν αντίποινα για τις αμερικανικές επιθέσεις και προειδοποιούν ότι κάθε εχθρική ενέργεια θα έχει αμείλικτη απάντηση. Στο Κουβέιτ, οι ένοπλες δυνάμεις επιβεβαίωσαν τις επιθέσεις, ενώ στο Μπαχρέιν οι αρχές προειδοποίησαν τους πολίτες να αναζητήσουν ασφαλή καταφύγια.
Ο Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε ότι οι επιθέσεις αυτές ήταν απάντηση στις παραβιάσεις του Ιράν και προειδοποίησε για την πιθανότητα στρατιωτικής ολοκλήρωσης της επιχείρησης εναντίον της Ισλαμικής Δημοκρατίας.
![]()

