Το αλπικό πέρασμα Μπρένερ, που συνδέει την Αυστρία με την Ιταλία, παραμένει κλειστό μέχρι αργά το βράδυ λόγω κινητοποίησης των κατοίκων, οι οποίοι διαμαρτύρονται για την αυξανόμενη επιβάρυνση από τα διερχόμενα φορτηγά.
Η απεργία ξεκίνησε στις 10:00 (ώρα Ελλάδος) για τα φορτηγά και στις 12:00 για τα ΙΧ, ενώ έχει αποκλειστεί και η παράλληλη περιφερειακή οδός. Εξαιρέσεις γίνονται μόνο για την τοπική κίνηση και για όσους έχουν κράτηση σε ξενοδοχείο στην περιοχή, καθώς και για ποδηλάτες. Οι αρχές αναφέρουν ότι δεν παρατηρείται σημαντική αύξηση της κυκλοφορίας στις εναλλακτικές διαδρομές, προειδοποιώντας όμως για ενδεχόμενες καθυστερήσεις κατά τη διάρκεια της ημέρας. Ο δρόμος αναμένεται να ανοίξει ξανά στις 20:00 (ώρα Ελλάδος) στην αυστριακή πλευρά και μία ώρα αργότερα στην ιταλική πλευρά.
Οι κάτοικοι της κοιλάδας Στουμπάι εκφράζουν την ανησυχία τους για την επιβάρυνση της περιοχής τους από τον μεγάλο όγκο κυκλοφορίας, κυρίως φορτηγών. Στο πλαίσιο της κινητοποίησης έχει προγραμματιστεί και συγκέντρωση διαμαρτυρίας. Σύμφωνα με την Αυστριακή Ένωση Μεταφορών (VCÖ), το 2025 διακινήθηκαν από το Μπρένερ 2,4 εκατομμύρια φορτηγά, ενώ η γειτονική Ελβετία, η οποία προωθεί τη σιδηροδρομική μεταφορά, είδε μόνο 860.000 φορτηγά να χρησιμοποιούν τις διαδρομές της.
![]()

