Σημαντική εξέλιξη: Δημιουργία επιτροπής Ιράν-Ομάν για τις Στενές του Ορμούζ

Σημαντική εξέλιξη: Δημιουργία επιτροπής Ιράν-Ομάν για τις Στενές του Ορμούζ

Η δημιουργία κοινής επιτροπής μεταξύ Ιράν και Ομάν για τις Στενές του Ορμούζ ανακοινώθηκε από τον πρόεδρο του ιρανικού κοινοβουλίου Μπαγέρ Γαλιμπάφ μέσω Telegram. Η επιτροπή αυτή θα εξετάσει κρίσιμα ζητήματα που αφορούν τη διαχείριση του στρατηγικού θαλάσσιου διαύλου.

Σύμφωνα με το ιρανικό πρακτορείο ειδήσεων Irna, η ιρανική διαπραγματευτική ομάδα, υπό την ηγεσία του Γαλιμπάφ, επισκέφθηκε το Ομάν για να συζητήσει τις λεπτομέρειες της συνεργασίας τους. Η διοίκηση του στενού δεν θα επιστρέψει ποτέ σε αυτό που ήταν πριν από τον πόλεμο, δήλωσε κατηγορηματικά ο Γαλιμπάφ, προσθέτοντας ότι το Ιράν θα αναλάβει τη διοίκηση του στενού.

Σύμφωνα με στοιχεία της πλατφόρμας Kpler, χθες τουλάχιστον 36 πλοία μεταφοράς πρώτων υλών διέσχισαν το Ορμούζ, αριθμός που αντιστοιχεί στο ένα τρίτο της προ του πολέμου κυκλοφορίας, όταν περνούσαν περίπου 120 πλοία καθημερινά.

Παρά την πρόσφατη επαναλειτουργία του Ορμούζ, η Τεχεράνη ανακοίνωσε το Σάββατο το νέο κλείσιμο του διαύλου λόγω των ισραηλινών επιθέσεων στον Λίβανο. Ωστόσο, οι ΗΠΑ και το Ιράν έχουν συμφωνήσει σε μέτρα για την κατάπαυση των συγκρούσεων και τη διασφάλιση της λειτουργίας του Ορμούζ.

Επιπλέον, τα τάνκερ του ιρανικού στόλου, που υπόκεινται σε διεθνείς κυρώσεις, μπορούν να πλέουν ξανά ελεύθερα, καθώς η Ουάσινγκτον έχει δώσει άδεια για τις συναλλαγές που αφορούν την παραγωγή και μεταφορά ιρανικών υδρογονανθράκων.

Loading

Play